تندیس سردار سلیمانی در شهرکرد رونمایی شد
کد خبر: 4026485
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

تندیس سردار سلیمانی در شهرکرد رونمایی شد

تندیس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) و جمعی از مردم و مسئولان امروز 15 دی‌ماه در میدان حضرت قمربنی‌هاشم(ع) شهرکرد رونمایی شد.

تندیس سردار سلیمانی در شهرکرد

به‌گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، همزمان با ایام فاطمیه و در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، آیین رونمایی از تندیس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۵ دی‌ماه با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، نماینده ولی‌فقیه در استان، فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) و جمعی از مردم و مسئولان در میدان قمربنی‌هاشم(ع) شهرکرد برگزار شد.

غلامعلی حیدری، استاندار، در آیین رونمایی از تندیس سردار حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران با اشاره به تأثیرات مثبت اجرای برنامه‌های فرهنگی در جامعه، اظهار کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی به گفته مقام معظم رهبری یک شخص نبود، بلکه یک جریان و یک مکتب بود.

حیدری افزود: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، تجلی مکتب عاشورا است و می‌تواند یک الگو برای همگان باشد، امروز وظیفه داریم یاد این شهید بزرگوار را به هر نحوی زنده نگه داریم، این شهید یک الگوی بسیار ارزشمند برای جوانان این مرز و بوم است.

وی در ادامه با اشاره به خصوصیات شهید حاج قاسم سلیمانی، تأکید کرد: اخلاص، فداکاری، دشمن‌شناسی، ولایت‌مداری و مردمی بودن از خصوصیات ارزشمند و بارز این شهید بود و همین خصوصیات موجب شد به این مقام والا دست پیدا کند و منش او به یک جریان و مکتب تبدیل شود.

در ادامه این آئین محمدتقی جاپلقی، شهردار شهرکرد با اشاره به اینکه برای ساخت تندیس سردار حاج قاسم سلیمانی بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است، اظهار کرد: ارتفاع این تندیس شش متر است.

شهردار شهرکرد با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیان کرد: امروز ادامه مسیر سردار دل‌ها، وظیفه همگانی و به‌ویژه در بین مسئولان است.

جاپلقی با تأکید بر پاسداشت مجاهدت‌های سردار سلیمانی و کسانی که امنیت این کشور را تأمین می‌کنند، گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید وارد میدان شوند و سبک، سیره زندگی و مبارزات شهید سلیمانی را برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنند.

انتهای پیام
captcha