کد خبر: 3953220
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

کارنامه حوزه علمیه در بحث نخبه‌پروری درخشان است

مدیر مدرسه علميه فاطمیه(س) شهرکرد گفت: همان‌طور که در ابتدای شروع انقلاب حوزه علمیه، نخبه‌ای همچون امام خمینی(ره) را تربیت و تحویل جامعه داد، اکنون نیز نخبه‌پروری در حوزه‌های علمیه انجام می‌شود و خوشبختانه حوزه علمیه در این عرصه، خوش درخشیده است.

اهمیت حوزه‌های علمیه در حمایت از مردم از دیرباز مورد توجه بوده است و در هر دوره نیز توسط عوامل رژیم همان دوران با مشکلاتی رو‌به‌رو بوده است، اما با وجود سختی‌های بسیار روحانیون و علما دست از قرآن و اسلام برنداشته و اسلام ناب محمدی را معرفی کردند تا اینکه این تحمل مرارت‌ها به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

بی‌شک نقش حوزه‌های علمیه در پیروزی انقلاب بر هیچ‌کس پوشیده نیست و پس از گذشت 42 سال از انقلاب اسلامی باید اثرگذاری این قشر از جامعه در ایجاد امنیت پایدار ایران و هدایت‌گری جامعه بیان شود.

زهرا حامدی، مدیر مدرسه علميه فاطمیه(س) شهرکرد در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مدارس علمیه به ویژه اساتید نقش محوری در تربیت و پرورش طلاب حوزه بر عهده دارند.

وی به نقش تربیتی اساتید در رشد اخلاقی و معنوی طلاب اشاره کرد و افزود: تاثیرپذیری طلاب از اساتید به عنوان الگو‌های علمی، اخلاقی و معنوی بسیار بالا است، به طوری که اساتید به عنوان محور فعالیت‌های علمی و اخلاقی حوزه محسوب می‌شوند.

حامدی با بیان اینکه طلبه‌ای که وارد حوزه می‌شود در نخستین گام از استاد خود الگو می‌گیرد، گفت: رفتار، اخلاق و اعمال یک استاد در شکل‌دهی رفتار و اخلاق یک طلبه بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه رفیع علمی و اخلاقی یک مدرسه به اساتید مجرب آن باز می‌گردد، بیان کرد: خوشبختانه امروز یک گنجینه ارزشمندی از اساتید توانمند و مجرب در حوزه علمیه برای تربیت و پرورش طلاب و نخبه دور هم جمع شده‌اند.

مدیر مدرسه علميه فاطمیه(س) شهرکرد تربیت و پرورش طلاب نخبه و در تراز انقلاب اسلامی را یکی از مهم‌ترین وظایف امروز حوزه‌های علمیه برشمرد و تاکید کرد: طبق فرمایش امام خمینی(ره) زادگاه و خواستگاه انقلاب حوزه علمیه است، یعنی اگر بخواهیم تشریح دیگری از فرمایش ایشان داشته باشیم، درحقیقت مادر انقلاب، حوزه علمیه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) خود حوزوی بودند و اصول و شاکله انقلاب را همان انقلاب فرهنگی می‌دانستند، تصریح کرد: همانطور که در ابتدای شروع انقلاب حوزه علمیه، نخبه‌ای همچون امام خمینی(ره) را تربیت و تحویل جامعه داد، اکنون نیز نخبه‌پروری در حوزه‌های علمیه انجام می‌شود و خوشبختانه حوزه علمیه در این عرصه، خوش درخشیده است.

حامدی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه در طول تاریخ مهد پرورش عالمان و فقهای بزرگ دینی بوده است، بیان کرد: هزاران روحانی انقلاب اسلامی را همراهی کردند و اکنون بعد از گذشت 42 سال، روحانیت رهبری و هدایت جامعه را برعهده دارند، از طرفی روحانیتی که در صحنه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تربیتی حضور داشتند به خوبی توانستند نقش خود را ایفا کنند.

وی در ادامه گفت: انقلاب‌هایی همچون انقلاب کبیر فرانسه، روسیه و چین در دنیا وجود دارند شاید در مباحث سیاسی انقلابی بزرگ محسوب شوند، اما بعد از مدت اندکی از بین می‌روند که خوشبختانه امروز بعد از 42 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد با وجود تمام توطئه‌های خانمان‌برانداز انقلاب همچون ابتدای آن، زنده و پویا مانده است.

مدیر مدرسه علميه فاطمیه(س) شهرکرد ادامه داد: تئوریسین‌های غربی با رخ دادن فتنه سال 88 در ایران، بیان کردند که اگر این حادثه در آمریکا اتفاق افتاده بود، نظام آمریکا از هم می‌پاشید، ولی انقلاب اسلامی با تمام توان توانسته سربلند خود را به این درجه برساند که این پیروزی‌ را مرهون هدایت مقام معظم رهبری که پرورش یافته حوزه بوده، هستیم.

وی با اشاره به تربیت نخبه‌ و پرورش افراد در تراز انقلاب در حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: هر کسی در این مسیر قرار می‌گیرد رسالت اصلی خود را به خوبی انجام می‌دهد، گرچه افرادی در لباس روحانیت قرار دارند، اما تنها لباس آن را بر تن داشته و روحانی نیستند که کسی آن‌ها را قبول نداشته و انتقادات بسیاری بر آن‌ها وارد می‌شود.

انتهای پیام
captcha