دفاع مقدس الهام‌بخش نسل‌های بعدی خواهد بود
کد خبر: 3925243
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

دفاع مقدس الهام‌بخش نسل‌های بعدی خواهد بود

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: این حماسه گران‌سنگ در تاریخ ایران مایه روشنایی و الهام‌بخش نسل‌های بعدی خواهد بود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد چهارم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با تسلیت شهادت امام حسن‌ مجتبی(ع)، اظهار کرد: طبق حدیثی از آن حضرت، زیرک‌ترین انسان کسی است که پرهیزگار و باتقوا باشد و نادان‌ترین فرد مشغول به گناه و معصیت است، اگر بخواهیم مصادیق این حدیث را بسط دهیم موارد بسیاری نظیر رعایت‌ در زبان و مراقبت در عبادات الهی را می‌توان عنوان کرد، انسان گرفتار در معصیت آخر و عاقبتی ندارد.

وی افزود: مال حرام نمونه‌ای از نشانه‌های گرفتاری به فسق است، مال حرام در رشوه، تقلب، دزدی، نیرنگ زدن به مردم، جنس بد را به‌عنوان جنس خوب فروختن، تصاحب مال خواهر و برادر، تصاحب بیت‌المال و ... خود را نشان می‌دهد و همه این عوامل سبب بی‌خیر شدن فرزندان و فلاکت برای خود انسان می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد معصیت دیگر را شراب‌خواری و در نهایت ورود به منجلاب‌های اشتباه و غوطه‌ور شدن در گناه دانست و ادامه داد: اگر کسی همه این موارد را رعایت کند به معنای هوشیار بودن اوست.

وی با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: این حماسه گران‌سنگ در تاریخ ایران مایه روشنایی و الهام‌بخش نسل‌های بعد خواهد بود، ملتی مؤمنانه در برابر ابرجنایتکاران ایستادگی و از ناموس و حق خود دفاع کردند، البته دفاع همچنان ادامه دارد و در شرایط حاضر بسیاری از دشمنان در حال پافشاری بر دشمنی خود با کشور ایران هستند.

حجت‌الاسلام فاطمی به ولادت امام موسی کاظم(ع) اشاره و بیان کرد: آثار زهد در چهره آن امام همام مشاهده می‌شد، ایشان ۱۴ سال از عمر پربرکت خود را در زندان‌های دشمن سپری کرد و زندان آخر که منجر به شهادت ایشان شد به‌ مدت چهار سال به طول انجامید.

وی در ادامه به اهمیت افزایش قدرت مسلمانان اشاره و اظهار کرد: در طول تاریخ بارها شاهد سستی مسلمانان بوده‌ایم، نمونه آن را می‌توان در سرزمین‌های اشغالی مشاهده کرد، اگر این افراد با جمهوری اسلامی متحد می‌شدند اشغال فلسطین تا این زمان به طول نمی‌انجامید.

حجت‌الاسلام فاطمی به اهمیت افزایش اقتدار ایران پرداخت و گفت: امت اسلام باید بیدار شود، اگر اقتدار ائمه معصومین(ع) در وجود همه امت اسلام تزریق شود و آنان در مقابل بدخواهان و بداندیشان مقاومت کرده و افرادی که در ایران خدمت می‌کنند با الهام گرفتن از روحیه ائمه و زیر سایه مقام معظم رهبری همواره از حیثیت و اقتدار ملت ایران دفاع کنند، لحظه‌ای اجازه حقارت و کوچکی ملت ایران را نخواهند داد، آنچه مسلم است و باید به آن اشاره شود این است که ایران حال حاضر قابل قیاس با ۵۰ سال گذشته نیست که حیاط خلوتی برای آمریکا شده بود.

انتهای پیام
captcha