روضه‌های خانگی در هیئت محبان فاطمه زهرا(س) شهرکرد به‌صورت روزانه برگزار می‌شود
کد خبر: 3921463
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

روضه‌های خانگی در هیئت محبان فاطمه زهرا(س) شهرکرد به‌صورت روزانه برگزار می‌شود

بانوان هیئتی هیئت محبان فاطمه زهرا(س) محله نامجو شهرکرد هر روز در ایام محرم و صفر اقدام به برپایی مراسم روضه خانگی و سخنرانی در فضای باز منازل و با رعایت شیوه‌نامه‌ها و فاصله‌گذاری می‌کنند.

زهرا قربانی، دانش‌آموخته حوزه علمیه و مداح اهل‌بیت(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به سابقه خود در سخنرانی و مداحی در روضه‌های خانگی شهرکرد، اظهار کرد: در سال 64 و از سن نوجوانی و ایام دفاع مقدس، مداحی را آغاز کردم که در آن زمان بیشتر در منازل خانواده‌های شهدا به مداحی و روضه‌خوانی در جلسات بانوان می‌پرداختم.

وی ادامه داد: در سال 70 و با ورود به تحصیلات حوزوی، فعالیت منبر را آغاز کردم که تا امروز با حضور در مجالس روضه‌های خانگی علاوه بر روضه‌خوانی به طرح مباحث کاربردی برای بانوان از قبیل احکام بانوان، تربیت فرزندان، نقش مادر و همسر در خانواده و ... با تکیه بر آیات و روایات می‌پردازم.

قربانی با اشاره به فعالیت خود در هیئت محبان فاطمه زهرا(س) محله نامجو شهرکرد، تصریح کرد: این هیئت در تمام مناسبت‌های مذهبی به برگزاری مراسم می‌پردازد که در روزهای ماه مبارک رمضان جلسات روزانه جزءخوانی ودر ایام محرم و صفر مراسم روضه‌خوانی و سخنرانی به صورت روزانه برپا می‌شود.

این مداح اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه جلسات روضه‌های خانگی و قرآن‌خوانی در منازل اعضای هیئت برگزار می‌شود، ادامه داد: در دوران قبل از کرونا، حضور بسیار پررنگ بانوان از محله نامجو و دیگر محلات شهرکرد را داشتیم اما در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا، این جلسات محدود شده و با تعداد اندکی در فضای باز منازل و با رعایت فاصله‌گذاری در حال برگزاری است.

قربانی تأکید کرد: برپایی روضه خانگی با یک مستمع و یا منبرهای چهره به چهره و با حضور تعداد انگشت‌شمار بانوان در منازل و محلات مختلف شهرکرد نیز در دستور کار قرار دارد چرا که ارائه مباحث حتی به یک فرد به‌ویژه اگر بازخوردش توسط آن فرد به دیگران منتقل شود، اثربخشی خود را دارد.

عضو هیئت محبان فاطمه زهرا(س) شهرکرد فعالیت جهادی را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بانوان هیئتی دانست و گفت: اعضای این هیئت فعالیت گسترده‌ای در زمینه جذب کمک‌های خیری دارند؛ در ایام کرونایی به دلیل محدود شدن جلسات روضه‌های خانگی و برگزاری این روضه‌ها با تعداد اندک، هزینه برگزاری روضه‌ها جمع‌آوری و با توجه به نیت بانیان صرف تهیه و بسته‌بندی مواد غذایی، تهیه جهیزیه، سیسمونی و ... می‌شود.

انتهای پیام
captcha