بهره‌مندی مدارس چهارمحال‌وبختیاری از برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش
کد خبر: 3829741
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

بهره‌مندی مدارس چهارمحال‌وبختیاری از برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۱۰۳۰ دبستان در سراسر استان از برنامه‌های متنوع آموزش و پرورش با محوریت قرآن کریم بهره‌مند هستند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری  روز گذشته، اول مردادماه در نشست تخصصی مدیران منتخب مدارس ابتدایی چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به اینکه زیربنای توسعه هر جامعه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: کلید این زیربنا در دستان معلمان و مدیران راهبردی قرار دارد تا بتوانند با برنامه‌ریزی صحیح فضای علمی و عاطفی مطلوب را، علی‌رغم مشکلات، در مدارس ایجاد کنند.

وی در ادامه آموزش ابتدایی را زیربنای توسعه آموزش و پرورش خواند و اضافه کرد: اگر تعلیم و تربیت در مقطع ابتدایی به صورت صحیح شکل بگیرد، شاهد مشکلات دانش‌آموزان در مقاطع بالاتر تحصیلی نخواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه کار ما نه بیان مشکلات بلکه تلاش برای حل آن‌هاست، گفت: در راستای تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان، این نهاد توانست در ارزیابی عملکرد از سوی وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه امتیاز کامل 100 را کسب کند.

وی با اشاره به وجود 191 هزار 498 دانش‌آموز در استان، بیان کرد: 60 درصد این آمار را دانش‌آموزان ابتدایی تشکیل می‌دهند که 52 درصدشان در مناطق شهری و 48 درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

قائدامینی با دسته‌بندی مشکلات آموزش و پرورش به دو دسته درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، بیان کرد: در مبحث درون سازمانی مشکلاتی نظیر محتوای آموزشی، کمبود نیروی انسانی، اعتبارات، امکانات و تجهیزات در جهت تحقق عدالت اموزشی مهم‌ترین مسائل هستند.

وی ادامه داد: در حوزه برون‌سازمانی نیز مسائلی نظیر عدم همراهی و همکاری والدین با مدارس و نیز عدم برخورداری آنان از سطح خوب برای کمک به مدیران و معلمان در امر تربیت، قابل طرح است؛ و به همه اینها باید نبود انگیزه در دانش‌آموزان برای تحصیل را هم افزود.

قائدامینی با اشاره به رشد چشمگیر آموزش و پرورش استان در برخی زمینه‌ها، تأکید کرد: امروز 104 آموزگار فداکار آموزش و پرورش در دورترین مناطق محروم استان از جمله روستاهای واقع در کوهرنگ، اردل، میانکوه و ... در 57 آموزشگاه در روستاهای صعب‌العبور به امر تعلیم و تربیت مشغول هستند.

وی با اشاره به رشد چشمگیر پوشش تحصیلی آموزش ابتدایی در سال تحصیلی 97-98، گفت: این رشد در استان 99.12 درصد بود که در مقایسه با شاخص 98.13 درصدی در کشور، میزان پیشرفت گویاست.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری تأکید کرد: «طرح تدبیر» در استان به صورت پویا و فعال در حال اجراست، ضمن اینکه بازدیدهای تخصصی و نظام‌مند معاونان و کارشناسان مجموعه معاونت ابتدایی از مدارس در دستور کار قرار دارد و در همین راستا از 300 نفر از برگزیدگان دوره‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.

قائدامینی اجرای برنامه‌های با محوریت قرآن را یادآور شد و اضافه کرد: در مجموع 1030 دبستان از این برنامه‌‎ها بهره‌مند هستند و تلاش می‌شود با ارتقای سواد قرآنی معلمان سطح قرآنی دانش‌آموزان نیز ارتقا یابد.

وی با اشاره به فعالیت 48 راهبر آموزشی در سطح مدارس استان، گفت: برنامه‌هایی نظیر آموزش آداب و مهارت‌های زندگی اسلامی در 96 درصد از کلاس‌ها و مدارس استان در حال اجراست.

انتهای پیام

captcha