جهاد دانشگاهی کشور برای فرآوری و توسعه محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد
کد خبر: 3824358
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸

جهاد دانشگاهی کشور برای فرآوری و توسعه محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد

گروه فرهنگی ـ رئیس جهاد دانشگاهی کشور در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری بر آمادگی جهاد دانشگاهی برای فرآوری و توسعه محصولات شاخص کشاورزی استان تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی کشور 12 تیرماه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر توانایی جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، علمی و فناورانه‌، گفت: جهاد دانشگاهی با فعالیت‌های خود، الگوسازی مناسبی از توانایی‌های موجود در کشور ارائه داده است.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور اضافه کرد: از ابتدا سعی ما بر این بوده است که واحدهای سازمانی این نهاد علاوه بر گسترش خدمات فرهنگی، آموزشی و پزشکی در هر استان، کار شاخص و ویژه‌ای بنا بر مزیت بومی خود انجام دهد.
وی با اشاره به خدمات آموزشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در استان، اظهار کرد: در حوزه‌ی کشاورزی و تولید بادام و فرآوری آن و هم‌چنین اصلاح نژاد دام سبک قصد فعالیت در این استان را داریم.
طیبی ادامه داد: خدمات پزشکی جهاد دانشگاهی در زمینه‌هایی چون درمان نازایی و سرطان سینه نیز با همکاری مراکزی چون رویان و ابن‌سینا قابلیت گسترش در استان را دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: توسعه‌ مشاغل خانگی و تولید فرستنده‌های دیجیتال روستایی نیز از زمینه‌های دیگر قابل توسعه در چهارمحال و بختیاری است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار با اعلام آمادگی برای مساعدت در زمینه‌ کمک به واحد جهاد دانشگاهی استان در تأمین زمین و ارایه‌ وام‌های کم‌بهره، گفت: ما نیز در حوزه‌ کشاورزی و تولید بادام و فرآوری آن، اصلاح نژاد دام سبک و تولید ماهی سردابی آماده‌ همکاری با جهاد دانشگاهی هستیم.
اقبال عباسی با اشاره به اینکه بادام استان یک هزار میلیارد تومان در سال مابه‌التفاوت تجاری دارد که برابر با کل اعتبارات سالانه استان است، افزود: سالانه 24 هزار تن بادام در استان تولید می‌شود که 15 هزار تن آن مامایی است ولی به دلیل نبود امکانات فرآوری به صورت خام به فروش می‌رسد.
وی با بیان اینکه سالانه 24 هزار تن ماهی سردآبی در استان تولید می‌شود ولی فرآوری نمی‌شود، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های خود در فرآوری محصولات کشاورزی به استان کمک کند.
انتهای پیام

captcha