طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در ماه شوال ادامه دارد
کد خبر: 4209557
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۵
در چهارمحال‌وبختیاری

طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در ماه شوال ادامه دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه طرح «زندگی با آیه‌ها» در ماه شوال نیز ادامه دارد، گفت: همه ادارات درگیر طرح بودند و به برکت تلاش همه مجموعه‌ها، چهارمحال و بختیاری از حیث شرکت‌کنندگان به نسبت جمعیتی در رتبه اول کشور قرار گرفت.

مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان شامگاه گذشته ۲۰ فروردین در نشست صمیمی جامعه قرآنی استان با استاندار، با اشاره به اینکه حرکت در مسیر «مرضات الله» تکلیف الهی همه ماست، اظهار کرد: حرکت در مسیر «فی سبیل الله» ابتدای حرکت برای مرضات الله است.

وی ادامه داد: قرآن کریم دعوت به تعقل، تفکر، بصیرت و تدبر می‌کند، تلاوت و حفظ و قرائت نباید حجاب شوند و از معارف قرآنی دورمان کند. طرح مسطورا رویکرد تفکر و تدبر در آیات قرآن دارد و به حفظ آیات با رویکرد موضوعی می‌پردازد که در ماه مبارک رمضان همه ادارات درگیر طرح بودند و به برکت تلاش همه مجموعه‌ها، چهارمحال‌وبختیاری از حیث شرکت‌کنندگان به نسبت جمعیتی در رتبه اول کشور قرار گرفت و برای ادامه طرح نیز برنامه داریم. 

طاهری با بیان اینکه اعتبارات قرآنی برای حمایت از مؤسسات و خانه‌های قرآن بسیار ضعیف است، تصریح کرد: اعتبارات قرآنی در حال حاضر مبلغی قریب به ۵۰۰ میلیون تومان است که باتوجه به تعداد مراکز فعال، سالانه ۲ میلیون تومان سرانه مراکز قرآنی را تأمین می‌کند اما رویکرد ما این بود که به‌جای محوریت قراردادن شهرستان‌ها، حلقه‌محور و به‌جای شخص‌محور بودن، مربی‌محور پیش برویم.

وی افزود: لذا در تابستان امسال هر مربی قرآن از مجموعه‌های مختلف به همراه پنج نفر از قرآن‌آموزان خود برای اردوی آموزشی زیارتی مشهد مقدس فراخوان شدند که در این راستا، دوره تبیینی بسیار خوبی برای ۶۰۰ نفر از قرآنیان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان در خصوص طرح قرآنی مسطورا به‌عنوان جدی‌ترین کار قرآنی در حال حاضر، اظهارکرد: بنا داریم این طرح در ماه شوال و نیز ماه آینده تداوم یابد.

انتهای پیام
captcha