دعا؛ ورزیده شدن انسان برای عشق‌بازی با خدا
کد خبر: 3732818
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
حجت‌الاسلام محمود لطفیان عنوان کرد:

دعا؛ ورزیده شدن انسان برای عشق‌بازی با خدا

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه گفت: دعا نردبانی است به سوی آسمان برای کسب انوار الهی و یافتن نشاط معنوی، پس گاه هدف از دعا، ورزیده شدن انسان برای عشق‌بازی با خداست که نفس و جان را معطر و خوشبو می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفتمان دینی «نظام سلامت با بهره‌گیری از معارف صحیفه سجادیه» با حضور جمعی از طلاب، امروز سه‌شنبه، دوم مردادماه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) وابسته به جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه در این گفتمان با اشاره به اینکه گاهی یک دعای کوتاه آن چنان آرامش و تسکین روحی و حس نزدیکی به خدا ایجاد می‌کند که گاه ممکن است دارو به آن اندازه مؤثر نباشد، گفت: یاد خدا در هر حالی و برای هر فردی اثربخش است.
کارشناس مرکز تخصصی نماز ادامه داد: یاد خدا و دعا، زندگی انسان را آسان و معنا‌دار می‌کند و او را به یاد داستان آفرینش می‌اندازد و یادآوری می‌کند که هدف از خلقت، بندگی است «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُونِ»(ذاریات/ 56)؛ انسان در سختی می‌تواند به خداوند و بندگی او بيشتر روی آورد و پردگار عالم را با تمام وجود خویش حس و صدا کند.
وی با بیان اینکه اعتقاد به اسباب الهی اثربخش است، عنوان کرد: معنا‌سازی قدسی یعنی بازنگری یک رویداد و توجه به جنبه‌های مثبت آن که در پذیرش و آرامش انسان بسیار مؤثر است.
لطفيان سرگزی با اشاره به مبانی و اصول طب مکمل و تسکینی گفت: گاهی با دعا می‌توان معنای جدیدی به سختی‌ها داد و به تعبیر آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای با دعا باور، نگاه و فکر انسان تصحیح یا تکمیل می‌شود.
مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه اظهار کرد: نیایش که نیازی فطری و هدیه‌ای الهی است می‌تواند نوعی انضباط روحی برای بیداری قلب و خروج از سرگردانی و سردرگمی انسان باشد. دعا نردبانی است به سوی آسمان برای کسب انوار الهی و یافتن نشاط معنوی، پس گاه هدف از دعا، ورزیده شدن انسان برای عشق‌بازی با خداست که نفس و جان را معطر و خوشبو می‌کند و نیایشگر تحت عنایت ویژه خدا قرار می‌گیرد و هم‌نشین او می‌شود.
فاطمه بغدادی
انتهای پیام

captcha