مذاکرات صلح آخرین فرصت برای حل بحران سوریه است
کد خبر: 3472514
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه:

مذاکرات صلح آخرین فرصت برای حل بحران سوریه است

گروه بین‌الملل: نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پس از تصمیم مخالفان دولت دمشق برای عدم شرکت در مذاکرات صلح هشدار داد، درصورت شکست این مذاکرات هیچ امیدی برای حل بحران سوریه باقی نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)،‌ «استفان دی میستورا» که برای هماهنگی مذاکرات صلح در ژنو سوئیس به سر می‌برد، در مصاحبه با تلویزیون «آر تی اس» سوئیس گفت: بعد از پنج سال جنگ هولناک در سوریه و درحالی که طرف‌های مذاکره از یکدیگر متنفرند و بی‌اعتمادی شدیدی میان آن‌ها وجود دارد، شکست مذاکرات محتمل است.

در صورت شکست مذاکرات صلح، ‌هیچ امیدی برای سوریه باقی نمی‌ماند

وی که پس از اعلام ائتلاف مخالفان دولت سوریه مبنی بر خروج از مذاکرات، سخن می‌گفت،‌ تاکید کرد: بعد از دو دور مذاکره در ژنو، اگر این بار نیز گفت‌وگوها به شکست بینجامد،‌ دیگر هیچ امیدی برای حل بحران سوریه باقی نخواهد ماند.

مذاکرات صلح سوریه موسوم به ژنو 3 عصر جمعه این هفته به طور غیر رسمی با دیدار دی میستورا و نمایندگان دولت سوریه آغاز شد.

وی همچنین نشستی با ائتلاف معارضان برگزار کرد و قرار بود برای بار دوم با اعضای این ائتلاف ملاقات داشته باشد که این دیدار از سوی معارضان سوری لغو شد.

علت اصلی شکست مذاکرات صلح سوریه در ماه‌های اخیر اصرار مخالفان بر درخواست‌های نامعقول خود و حضور نمایندگان گروه‌های تروریستی مورد حمایت عربستان در ائتلاف مخالفان بوده است.

سوریه از پنج سال پیش درگیر جنگ داخلی بوده که از سوی گروه‌های تروریستی مورد حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه‌ای به راه افتاده است.

حدود 250 هزار نفر در این خشونت‌ها کشته شده‌اند و بیش از 8 میلیون سوری نیز آواره شده‌اند.

captcha