گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بلاروس
کد خبر: 2808376
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸

گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بلاروس

شعب خارجی: جشن سی‌و‌ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در محل سالن آمفی تئاتر کتابخانه ملی بلاروس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، جشن سی‌و‌ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران روز دوشنبه، 13 بهمن‌، در سالن آمفی تئاتر کتابخانه ملی بلاروس برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، عبدالمجید شفایی، رایزن فرهنگی ایران پیام صلح‌دوستی تمدن و ملت ایران به جامعه بلاروس را اعلام و بر لزوم ایجاد مناسبات فرهنگی مشترک بین دو کشور تأکید کرد.
وی در ادامه رویدادهای فرهنگی، هنری و علمی ایران پس از انقلاب اسلامی و دستاوردها و ظرفیت‌های پژوهشی کشورمان را تبیین کرد.
اجرای گروه موسیقی ایرانی «آوین دار» که متشکل از ایرانیان مقیم بلاروس است، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که با استقبال جامعه بلاروس مواجه شد.
همچنین صبوری، سفیر کشورمان به تشریح شرایط ایران قبل از انقلاب و علل خیزش مردم و دشمنی‌های غرب اشاره و علت مقاومت مردم ایران را آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی عنوان کرد.
از دیگر برنامه‌های این مراسم، بیان تاریخ زبان فارسی و خاطراتی از کشورمان توسط اولگا پوزنیاکووا، از اساتید فلسفه بلاروس بود.
این مراسم با اهدای هدایایی به رسم یادبود به دانشجویان زبان فارسی بلاروس و قرائت اشعاری از دوران انقلاب به پایان رسید.

captcha