ایرانیان بلاروس در سوگ محرم+عکس
کد خبر: 3748077
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

ایرانیان بلاروس در سوگ محرم+عکس

گروه بین‌الملل ـ مراسم بزرگداشت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش در جمع ایرانیان مقیم بلاروس، برگزار شد.

رایزنی فرهنگی ایران در بلاروس در خبری به ایکنا اعلام کرد: این مراسم که از روز اول ماه محرم در سفارت ایران در مینسک برپا شده است، از روز شنبه، پنجم ماه محرم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ساعی ور، خطیب و مبلغ محترم اعزامی از سوی مرکز بین المللی تبلیغ به مینسک، در محل بیت الزهرا(س)، رنگ و بوی دیگری گرفت.

ایرانیان مقیم بلاروس شامل کارکنان بخش‌های مختلف سفارت ایران و دیگر نهادهای مستقر در مینسک و همچنین دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های بلاروس، با شرکت در این مراسم، ضمن بهره‌مندی از دریای فضایل و کرامات حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، روح خود را در امواج خروشان آزادگی و ازخودگذشتگی، شستشو داده، زنگار غم و ناامیدی را از دلهایشان زدودند و پرچم امید و ایثار را در دفاع از ارزشها و کرامات انسانی در بیابان خشک و بی رحم نامردمی‌های این روزگاران، به اهتزاز در آوردند.

این مراسم هر شب در محل بیت الزهرا(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ساعی ور، آغاز می‌شود و در ادامه با قرائت زیارت عاشورا و مدیحه‌سرایی ادامه یافته و با اقامه نماز مغرب و عشاء و پذیرایی از مهمانان عزادار خاتمه می‌یابد.

مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) از سوی سفارت ایران و با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان و انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم بلاروس به مدت 10 شب ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha