کد خبر: 4277958
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۲۰:۰۹
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان:

توانمدسازی خانواده‌ها، گامی موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: تربیت فرزندان ابتدا وظیفه خانواده است و آموزش و پرورش نقش مکمل دارد. با حمایت، آموزش و توانمندسازی خانواده‌ها می‌توان گام مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشت.

مدبرنژاد در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، عاطفه‌سادات مدبرنژاد، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، امروز، دوم اردیبهشت‌ در حاشیه سفر به شهرکرد در شورای آموزش و پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری، از پیگیری و اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این استان خبر داد. 
 
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت این موضوع، اظهار کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از اولویت‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است. در دولت چهاردهم نیز عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش و تأمین فضا و تجهیزات آموزشی در اولویت قرار دارد. 
 
مدبرنژاد افزود: استفاده از ظرفیت مردم، نوسازی مدارس و بهره‌گیری از تجارب موفق دیگر استان‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، از جمله دغدغه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش به شمار می‌رود. 
 
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت پرداختن به آسیب‌های اجتماعی گفت: آسیب‌های اجتماعی مانند بلایای طبیعی، می‌توانند بنیان خانواده‌ها را متزلزل کنند؛ بنابراین نیازمند توجه جدی و فوری هستند. در صورت غفلت، مقابله با این آسیب‌ها بسیار دشوار خواهد بود. 
 
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان ادامه داد: حل این معضل نیازمند عزم جدی، تعامل درون‌سازمانی، مشارکت خانواده‌ها و هم‌افزایی همه دستگاه‌هاست. در این استان نیز برنامه‌ای عملیاتی تدوین شده، مناطق هدف شناسایی شده‌اند و اجرای برنامه‌ها در این مناطق در دستور کار قرار دارد تا نتایج و بازخوردها بررسی شوند. 
 
وی بر لزوم تعامل با خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: تربیت فرزندان ابتدا وظیفه خانواده است و آموزش و پرورش نقش مکمل دارد. با حمایت، آموزش و توانمندسازی خانواده‌ها می‌توان گام مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشت. 
 
مدبرنژاد بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری ۹ مرکز مشاوره فعال و ۶۹ مدرس آموزش خانواده وجود دارد که همگی افراد متخصص‌اند. با این حال، در برخی مناطق همچون اردل و خانمیرزا هنوز مدرس آموزش خانواده وجود ندارد که باید برای آن برنامه‌ریزی شود. 
 
وی با اشاره به داده‌های به‌دست‌آمده از سراسر کشور درباره فراوانی آسیب‌ها افزود: تعارضات خانوادگی از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که دانش‌آموزان در سطح کشور با آن مواجهند و باید برای حل آن برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.
انتهای پیام
captcha