کد خبر: 4222221
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد:

رسالت مبلغان؛ تعمیق گفتمان انقلاب در فضای تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه امروز یکی از رسالت‌های فعالان تبلیغ دینی رساندن پیام انقلاب اسلامی به نسل جدید است که چندین دهه از فضای انقلابی فاصله دارند، گفت: تعمیق گفتمان و توسعه مخاطب در فضای تبلیغات اسلامی از پایه‌ای‌ترین وظایف است.

مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان امروز ۳۰ خردادماه در کلاس معارف مدیران استان به‌مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی که با حضور نماینده ولی‌ فقیه در استان و استاندار چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد با اشاره به اینکه یکم تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و آغاز هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی است، اظهار کرد: تبلیغ به معنی اطلاع‌رسانی پیام به مخاطبان است و قاعدتاً اساسی‌ترین پیامی که باید برسانیم، خوانش امام خمینی(ره) از اسلام در قرون اخیر و گفتمان ایشان است که مبتنی بر اندیشه ولایت و غدیر است. گفتمان ایشان امتداد اندیشه عالمان شیعه در طول تاریخ در وجه حکومتی و سیاسی است.

وی با ذکر اینکه گفتمان امام(ره) را باید به مخاطبان در سرتاسر عالم برسانیم، ادامه داد: امام خمینی(ره) در این خصوص فرمودند که «ما تصميم داريم پرچم لااله الا الله را بر قلل رفيع كرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوريم». قاعدتاً این پیام ایشان باید به‌عنوان یک گفتمان خاص اندیشه اسلامی تولید شود و اقناع نخبگانی و عمومی برای دستیابی به آن صورت گیرد.

طاهری با تأکید بر اینکه امروز یکی از رسالت‌های فعالان تبلیغ دینی رساندن پیام انقلاب اسلامی به نسل جدید است که چندین دهه از فضای انقلابی فاصله دارند، گفت: تعمیق گفتمان و توسعه مخاطب در فضای تبلیغات اسلامی از پایه‌ای‌ترین وظایف است و بر این اساس، قرآن کریم در محور و مبنای کار ما در سازمان تبلیغات اسلامی باید قرار بگیرد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه در ماه رمضان گذشته در قالب طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» برای اولین‌بار موفق شدیم حدود ۹.۶ جمعیت استان را مخاطب ۳۰ آیه مبنایی قرآن‌ قرار دهیم، توضیح داد: بر این اساس، رتبه دوم کشور را از حیث جذب مخاطب کسب کردیم، پیداست که توانستیم ارتباط قابل قبولی را با مخاطبان برقرار کنیم.

طاهری طراحی و برنامه‌ریزی برای تأمین مهندس اندیشه اسلامی را یک ضرورت خواند و افزود: کاری که در این حوزه در حال انجام هستیم، اجرای «طرح ولایت» است که عمدتاً بانوان و آقایان اساتید حوزه و دانشگاه و نیز دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان مخاطبان ما هستند که این طیف‌ها یک جامعه مخاطب در اختیار دارند. 

وی با بیان اینکه شکل‌دهی گفتمان‌های عمومی از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای بسط اندیشه اسلامی است، توضیح داد: ظرفیت‌هایی همچون بالغ بر یک‌هزار و ۳۰۰ هیئت مذهبی، مداحان استان، فعالان قرآنی، اصناف و ... بستر لازم را برای تحقق این مهم تأمین می‌کنند؛ همچنین تبلیغ‌ در مناطق عشایری در قالب طرح «فصل استقبال» امسال برای سومین سال در دستور کار قرار گرفته که هم‌اکنون مبلغان در منطقه دیناران مشغول کار هستند و در شهرستان‌های کیار و کوهرنگ نیز در ایام عید غدیر انجام می‌گیرد.

طاهری با تصریح اینکه بانوان نصف جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، بیان کرد: در موضوع بانوان، گفتمان مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب ناظر بر زن مسلمان ایرانی یا الگوی سوم در مقابل زن شرقی و زن غربی در محوریت کار تبلیغات اسلامی قرار دارد؛ دختران نیز ذیل این مسئله هستند و موضوع محوری ما برای این قشر که یک جمعیت ۱۷۰ هزار نفری را در بر می‌گیرد، زیست عفیفانه بوده که در این راستا شبکه دختران حاج‌قاسم در تمام استان فعال شده است. همایش‌هایی نظیر «دخترخاله‌ها» یا «زن، زندگی، ایستادگی» و ... با همت این شبکه و با هدف انسجام خانوادگی برپا شده است.

وی اضافه کرد: محور بعدی کار ما ناظر به ۵۰ هزار نوجوان استان ماست که پسران ۱۲ تا ۱۶ و دختران ۹ تا ۱۴ سال را شامل می‌شوند و کاری که امسال انجام شد در قالب طرح «نسل قاسم»، ۲۰۰ گروه نوجوان از مناطق مختلف استان شکل گرفت و برنامه‌های متعددی همچون کاروان زیارتی نسل قاسم در کرمان، بازدید ۱۱ کارخانه استان یزد و ... ذیل این طرح برگزار شد.

طاهری با تأکید بر اینکه تأسیس مرکز رسانه انقلاب اسلامی نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار بوده و اجرایی شده است، بیان کرد: البته این مرکز هنوز در ابتدای راه قرار دارد و تلاش داشته تا با فعالان رسانه‌ها و فضای مجازی ارتباط مؤثری برقرار کند. بیلبوردهای شهری، انسان‌رسانه‌ها و... مواردی هستند که به‌عنوان یک ظرفیت خوب در راستای تبلیغ مبانی قرآنی و دینی باید مورد استفاده قرار گیرد و جای کار بیشتر دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در حوزه سخت‌افزاری حدود ۱۸۰ خانه عالم فعالیت می‌کنند که تعمیر و مرمت این اماکن را بر عهده داریم اگرچه فعلاً امکان تأسیس مرکز جدید وجود ندارد. به‌جز شهرستان‌های بن و فرخ‌شهر، تمامی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها فعال شده‌اند.

طاهری تأکید کرد: بیش از ۵۰ درصد ظرفیت نیروی انسانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خالی است و ما با نیروی کمتر از ۵۰ درصد کارها را به پیش می‌بریم. 

وی در خصوص تقویت مباحث گفتمانی در استان اظهار کرد: یکی از محورهای مباحث گفتمانی، تقویت اندیشه مقاومت با محوریت آیات قرآن کریم است که در این راستا نسخه محرمی طرح «زندگی با آیه‌ها» در دستور کار ما قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha