بهره‌گیری از ظرفیت جشنواره قرآنی بروجن برای اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها»
کد خبر: 4207011
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۹

بهره‌گیری از ظرفیت جشنواره قرآنی بروجن برای اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها»

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن از برگزاری جشنواره قرآنی بروجن ویژه ماه مبارک رمضان و با اولویت آیات منتخب طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» خبر داد.

محمد منصوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد منصوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه جشنواره قرآنی این شهرستان هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است، اظهار کرد: این جشنواره با هدف ایجاد فضای قرآنی در سه بخش شامل «بخش تخصصی قرآن کریم»، «هنری» و «مهارتی» برگزار می‌شود که بخش تخصصی شامل رشته‌های متنوعی همچون قرائت سوره تکویر و آیات منتخب جهاد تبیین، حفظ سوره تکویر و آیات منتخب زندگی با آیه‌ها، اذان، خوانش ترجمه آیات منتخب زندگی با آیه‌ها است.

وی با ذکر اینکه مهلت ارسال آثار ۳۰ فروردین‌ماه اعلام شده است، ادامه داد: علاقه‌مندان در بخش هنری نیز می‌توانند در رشته‌هایی چون خوشنویسی قرآنی، نقاشی، داستان‌نویسی و عکاسی با مضامین آیات زندگی با آیه‌ها شرکت کنند؛ در بخش مهارتی نیز رشته قصه‌های قرآنی پیش‌بینی شده است.

منصوری با تصریح اینکه جشنواره قرآنی زندگی با آیه‌ها به یادبود شهدای مدافع حرم شهرستان بروجن برگزار می‌شود، ادامه داد: دبیری بخش تخصصی با راهبری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار می‌شود؛ همچنین بخش هنری با دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و بخش مهارتی نیز که ویژه کودکان و نوجوانان است، با دبیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان صورت می‌گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن با اشاره به اینکه جشنواره قرآنی این شهرستان با حمایت و پشتیبانی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی و از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی برگزار می‌شود، بیان کرد: امسال برای تحقق هر چه بهتر اهداف طرح ملی مسطورا، جشنواره قرآنی به کمک این طرح آمده است با این توضیح که بخش عمده محتوای این جشنواره ناظر بر آیات منتخب طرح و ترجمه و تفسیر آنها است.

منصوری افزود: در ماه رمضان سال گذشته قریب به سه هزار نفر در بخش‌ها و رده‌های سنی مختلف در جشنواره قرآنی بروجن شرکت کردند که رقم قابل توجهی است، اختتامیه این جشنواره نیز با حضور پررنگ مردم برگزار و جوایز ارزنده به برگزیدگان و شرکت‌کنندگان اهدا شد.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان امسال اعتبارات پیش‌بینی شده برای جشنواره قرآنی ۲ برابر شده است، تصریح کرد: ویژگی جشنواره امسال این است که موضوعات تخصصی، هنری و مهارتی همگی با تمرکز بر ۳۰ آیه منتخب طرح ملی مسطورا انتخاب شده است. ویژگی دیگر این است که امسال سه دبیرخانه مجزا در سه نهاد پیش‌بینی شده تا شاهد برگزاری یک رویداد تخصصی و مطلوب باشیم. 

منصوری در پایان با اعلام اینکه به ۱۱۴ برگزیده این جشنواره در رشته‌های مختلف جوایز نفیسی اهدا خواهد شد، اضافه کرد: تمامی علاقه‌مندان در رده‌های سنی مختلف و همه اقشار می‌توانند تا ۳۰ فروردین‌ماه جهت ثبت‌نام و ارسال اثر به مدارس سراسر شهرستان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج و یا ادارات محل کار خود مراجعه و یا با شماره‌های ۰۹۱۳۲۸۴۱۶۶۰ و ۳۴۲۴۳۴۴۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha