آغاز عملیات فرهنگی برای معرفی شهید نوجوان «ظفر خالدی»
کد خبر: 4206914
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
در چهارمحال‌وبختیاری

آغاز عملیات فرهنگی برای معرفی شهید نوجوان «ظفر خالدی»

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری از آغاز عملیات فرهنگی برای معرفی دانش آموز شهید «ظفر خالدی» به‌عنوان شهید شاخص سال کشور خبر داد.

شهدای شاخص سال

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، سرهنگ پاسدار کرم نظری سرمازه، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری از آغاز عملیات فرهنگی برای معرفی دانش آموز شهید «ظفر خالدی» به‌عنوان شهید شاخص سال کشور خبر داد و اظهار کرد: به توفیق الهی و پیگیری‌های به عمل آمده همکاران ما در ستاد سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع)، دانش‌آموز شهید ظفر خالدی یکی از نوجوان‌ترین شهدای هشت سال دفاع مقدس به همراه شهیدان «مرضیه حدیدچی» و «صالح العاروری» به‌عنوان شهدای شاخص سال ۱۴۰۳ در حوزه های دفاع مقدس، بین‌الملل و بانوان معرفی شدند.

وی افزود: برای تکریم و بزرگداشت آن شهیدان عزیز به‌ویژه شهید خالدی، دبیرخانه‌ای به منظور معرفی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ... در سطح سپاه استان، نواحی، حوزه‌ها و واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی تشکیل می‌شود.

نظری تأکید کرد: عملیات فرهنگی برای معرفی دانش‌آموز شهید ظفر خالدی در سطح استان چهارمحال و بختیاری شروع شده و علاقه‌مندان می توانند آثار و ایده‌های خود را در زمینه تولید محتوای فرهنگی هنری به نشانی کاربری barfarazeaseman@ ارسال کنند.

یادآور می‌شود؛ شهید ظفر خالدی، یکی از خردسال‌ترین شهدای کشور، روز ۲۳ خرداد ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

ظفر خالدی، دوم مرداد ۱۳۴۹ در روستای «تنگ کلوره» لردگان (خانمیرزا) به دنیا آمد و در حالی که دانش‌آموز کلاس اول راهنمایی بود، داوطلبانه از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. 

او اصرار بسیاری برای دیدار امام خمینی(ره) داشت تا اینکه به همراه پدرش راهی تهران شد و در آنجا پس از سه روز به همراه کاروانی از تهران در حالی که ۱۱ سال سن بیشتر نداشت موفق به دیدار حضرت امام(ره) شد.

ظفر خالدی سرانجام در سال ۱۳۶۱ به جبهه اعزام شد. در عملیات رمضان، همراه برادرش «خدارحم» جانانه ایستادند و فردای عملیات هیچ‌کس آنها را ندید و پس از ۱۰ سال، وقتی پیکر ظفر به همراه برادرش خدارحم خالدی، در کانالی در منطقه عملیاتی رمضان پیدا شد، که در آغوش یکدیگر به شهادت رسیده بودند.

تولید فیلم سینمایی «آن دو» به کارگردانی «مرتضی رحیمی»، نویسندگی «مرتضی رحیمی» و «سید مهدی سجادپور» و تهیه‌کنندگی «علیرضا سبط احمدی» با موضوع زندگی شهید ظفر خالدی از هفته دفاع مقدس سال گذشته شروع شده است.

انتهای پیام
captcha