چهارمحال‌وبختیاری؛ پیشتاز مشارکت در پویش قرآنی «ستاره‌های زمین»
کد خبر: 4206813
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶

چهارمحال‌وبختیاری؛ پیشتاز مشارکت در پویش قرآنی «ستاره‌های زمین»

طی دهه اول ماه مبارک رمضان، چهارمحال و بختیاری از حیث میزان مشارکت در پویش «ستاره‌های زمین» به‌عنوان استان اول شناخته شد و استان‌های تهران، فارس، کرمان و یزد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

پویش ستاره‌های زمین

سیدعبدالله میراحمدی، دبیر جامعه قرآنی عصر چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه امسال برای سومین سال پیاپی پویش «ستاره‌های زمین» هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در استان و کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این پویش قرآنی از خانواده‌ها درخواست داشته‌ایم که در ایام ماه مبارک رمضان و در موعد افطار که اعضای خانواده گرد سفره جمع هستند، سوره مبارکه قدر را تلاوت و فیلم یا تصاویر آن به دبیرخانه پویش ارسال کنند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم‌ها و تصاویر خود را در هنگام قرائت خانوادگی این سوره مبارکه به نام کاربری @setare114_admin ارسال کنند؛ ۱۱۴ کمک هزینه سفر خانوادگی به مشهد مقدس به قید قرعه به شرکت‌کنندگان این پویش اهدا می‌شود.

میراحمدی با بیان اینکه بر طبق آمار کشوری از ابتدای ماه مبارک رمضان تا روز دهم در مجموع ۳۷۸ نفر در چهارمحال و بختیاری در پویش ستاره‌های زمین شرکت داشتند، افزود: بنابراین طی دهه اول ماه مبارک، چهارمحال و بختیاری از حیث میزان مشارکت در این حرکت قرآنی به‌عنوان استان اول شناخته شد و استان‌های تهران، فارس، کرمان و یزد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این فعال قرآنی استان تأکید کرد: خوشبختانه امسال با بهره‌گیری از تجربیات ۲ سال گذشته و نیز گسترده شدن شبکه جامعه قرآنی عصر در جای‌جای استان با هم‌افزایی و تلاش همه فعالان این عرصه، شاهد مشارکت خوب خانواده‌ها در پویش ستاره‌های زمین هستیم.

میراحمدی با اشاره به اینکه پویش ستاره‌های زمین در قالب‌های مختلف در برگزاری است، توضیح داد: یک بخش مربوط به قرائت سوره مبارکه قدر به‌صورت خانوادگی بر سر سفره افطار است؛ سطح دیگر با عنوان «ستاره‌ساز» مربوط به تشکیل جلسات قرآن جدید است به‌ویژه از دل جلسات خانگی فعال است که از این حیث نیز برخی مناطق از جمله فلارد، پیشتاز هستند.

وی با تصریح اینکه سال گذشته بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ نفر در پویش ستاره‌های زمین مشارکت داشتند و استان ما جزو استان‌های برتر بود، اضافه کرد: امید است با هم‌افزایی و تلاش همگانی بتوانیم این رتبه برتر را امسال نیز کسب کنیم و ارتقا بدهیم.

میراحمدی در پایان گفت: هدف از اجرای پویش قرآنی ستاره‌های زمین این است که زمینه لازم برای حرکت عمومی در حوزه قرآنی اتفاق بیفتد و ارتباط آحاد جامعه با مصحف شریف تعمیق شود و سبک زندگی و فرهنگ به سمت قرآنی شدن پیش برود.

انتهای پیام
captcha