جوانان فلارد، پای کار جلسات خانگی قرآن + فیلم و عکس
کد خبر: 4205398
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰

جوانان فلارد، پای کار جلسات خانگی قرآن + فیلم و عکس

دبیر جامعه قرآنی عصر شهرستان فلارد با تأکید بر اینکه جمعی از نوجوانان و جوانان با همدلی و وفاق یک تیم شده‌اند، گفت: این تیم منسجم از صبح تا پاسی از شب با علاقه و اشتیاق مشغول کار است و امیدواریم خروجی کار ترویج جلسات خانگی قرآن در جای‌جای شهرستان باشد و به یک ارزش تبدیل شود.

غرفه ستاره های زمین در فلارد

مجید رحمانی، دبیر جامعه قرآنی عصر شهرستان فلارد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه کارگروه‌های عملیات ماه مبارک رمضان از ۲۵ روز پیش با حضور عده‌ای از نوجوانان و جوانان فعال در این شهرستان تشکیل شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است تا در عملیات ماه مبارک بتوانیم در سطح شهرستان حرکتی را در راستای تقویت فعالیت‌های قرآنی ایجاد کنیم.

 وی ادامه داد: در این راستا پویش «ستاره‌های زمین» را برای سومین سال متوالی آغاز کردیم که در این حرکت عمومی تلاش داریم در لبیک به آیه شریفه «فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنْهُ» (مزمل/۲۰)، تلاوت قرآن کریم را هر چه بیشتر در لایه‌های مختلف جامعه اشاعه دهیم؛ در این پویش اعلام شده است علاقه‌مندان بر سر سفره افطاری سوره مبارکه قدر را تلاوت و فیلم آن را برای ما ارسال کنند که با این اقدام تلاش می‌شود تلاوت کلام وحی به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود و به‌ویژه در ماه مبارک رمضان این سنت حسنه ترویج بیابد.

رحمانی بیان کرد: برخی برنامه‌ها و اقدامات از مرکز به ما ابلاغ شده است که به‌نظرم با واقعیت و ظرفیت‌های میدانی شهرستان کوچکی چون فلارد چندان همخوانی ندارد لذا تلاش شد این طرح و برنامه‌ها بومی‌سازی شوند که بر این اساس به جای نصب تراکت‌ها و بنرها در سطح شهر، کانال «قرآن، آرامشِ فلارد» با نام اختصاری «قاف» راه‌اندازی شده است. در این شبکه مجازی مصاحبه‌هایی با کنش‌گران، پیشکسوتان، معلمان و فعالان فضای قرآنی شهرستان انجام و ضمن آشنایی با این افراد، از آنان خواسته شد که با بیان خودشان عموم مردم را برای شرکت در پویش ستاره‌های زمین دعوت کنند. 

این قاری ممتاز و جوان استان با تأکید بر اینکه این اقدامات تلاشی برای تثبیت جایگاه والای قرآن در لایه‌های مختلف جامعه و خلق ارزش بوده است، گفت: در شب‌های ماه مبارک رمضان محفل مجازی جزءخوانی قرآن با تلاوت قاریان و مرتلان شهرستان در شبکه قاف برگزار می‌شود که حداقل ۵۰ خانواده در این محفل معنوی شرکت می‌کنند.

رحمانی ادامه داد: همچنین غرفه ستاره‌های زمین در سطح شهر فلارد و برخی شهرهای دیگر در حال آماده‌سازی است تا در ایام ماه مبارک رمضان سنت حسنه جلسات خانگی قرآن ترویج داده شود که در این غرفه‌ها همچنین عملیاتی‌سازی طرح ملی «مسطورا» یا سطر سطر زندگی با آیه‌ها نیز در دستور کار ما قرار دارد. 

دبیر جامعه قرآنی عصر شهرستان فلارد مستندسازی از جلسات خانگی قرآن شاخص این شهرستان را نیز یادآور شد و توضیح داد: این فیلم‌ها و تولیدات در راستای ترویج فرهنگ تلاوت قرآن در منازل و خانواده‌ها به‌طور گسترده در فضای مجازی منتشر خواهد شد. 

رحمانی با اشاره به اینکه ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این برنامه‌ها به کمک ما آمده‌اند، بیان کرد: با این‌حال کمبودها و محدودیت‌های زیادی از حیث تجهیزات و امکانات داریم؛ همه فیلم‌ها و تولیدات خود را با دوربین و تجهیزات اجاره‌ای از اصفهان انجام می‌دهیم و تا امروز ۱۰ هزار اقلام فرهنگی نظیر تراکت، بنر، سالنامه، کارت ویزیت و ... در اصفهان به دست چاپ سپردیم که ناچاریم هر روز مسیر فلارد تا اصفهان را در رفت و آمد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه این نوجوانان و جوانان با همدلی و وفاق یک تیم شده‌اند، افزود: این تیم یکپارچه و منسجم از صبح تا پاسی از شب با علاقه و اشتیاق مشغول کار است و امیدواریم خروجی کار ترویج جلسات خانگی قرآن در جای‌جای شهرستان باشد و به یک ارزش تبدیل شود.

رحمانی با یادآوری اینکه سنت جلسات خانگی قرآن کریم از دیرباز رواج داشته اما به فراموشی سپرده شده است، توضیح داد: اکنون وقت آن رسیده که منویات مقام معظم رهبری را جامع عمل بپوشانیم که توصیه دارند دورهمی‌های قرآنی را در منازل گسترش بدهیم.

این معلم فعال قرآنی بیان کرد: در حال حاضر ۷۰ جلسه خانگی قرآن فعال در شهرستان فلارد داریم اما باتوجه به ظرفیت شهرستان و با اقداماتی که در ماه مبارک رمضان پیش‌بینی کرده‌ایم، به فضل الهی تلاش می‌کنیم تا پایان ماه مبارک این رقم به حداقل ۵۰۰ جلسه برسد. 

رحمانی در پایان گفت: علاقه‌مندان برای عضویت در کانال مجازی قاف و استفاده از برنامه‌ها و محتوای آن می‌توانند عدد ۸۸ را به شماره ۳۰۰۰۱۴۴۲ ارسال کنند تا لینک عضویت برایشان ارسال شود.

 
 
انتهای پیام
captcha