بزرگداشت روز جمهوری اسلامی با محوریت مساجد برگزار می‌شود
کد خبر: 4205326
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
در چهارمحال‌وبختیاری

بزرگداشت روز جمهوری اسلامی با محوریت مساجد برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه ۱۲ فروردین نماد حاکمیت جمهوری اسلامی است، گفت: با توجه به هم‌زمانی این روز با لیالی قدر، عمده برنامه‌های گرامیداشت آن در مساجد و حسینیه‌ها و مصلی‌ها پیش‌بینی شده است که از دستگاه‌های دینی و فرهنگی انتظار می‌رود برنامه‌های پرمحتوایی را برنامه‌ریزی کنند.

موسی انصاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، موسی انصاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان امروز ۲۳ اسفندماه در نشست ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین و روز جهانی قدس در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و با اشاره به مناسبت‌های مذهبی پیش رو، اظهار کرد: علاوه بر مناسبت‌های مذهبی همچون سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، میلاد امام حسن مجتبی(ع) در نیمه شعبان، شهادت امام علی(ع) و لیالی قدر، مناسبت ۱۲ فروردین با نام روز جمهوری اسلامی و ۱۷ فروردین روز جهانی قدس را در پیش داریم. 

وی با اشاره به اهمیت پاسداشت روز ۱۲ فروردین و نیز روز جهانی قدس، ادامه داد: بهره‌برداری از تقارن این مناسبت با ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) و شب‌های قدر، توجه به رویکرد تبیینی و دعوت عموم مردم برای حضور در برنامه‌ها و به‌ویژه راهپیمایی روز قدس، توسعه و ترویج معارف والای انقلاب اسلامی از طریق مساجد و حسینیه‌ها، ارتقای آگاهی و بینش سیاسی مردم در این مناسبت‌ها، تبیین جمهوریت و اسلامیت از دیدگاه امامین انقلاب، تبیین کارنامه جمهوری اسلامی و ... از مهم‌ترین اهداف این ۲ مناسبت پیش‌رو اعلام شده است.

انصاری بیان کرد: نصب پرچم‌های جمهوری اسلامی در سردرب ادارات و دستگاه‌ها و میادین شهری، تمرکز ویژه بر جهاد تبیین دستاوردها و ظرفیت‌های انقلاب اسلامی و بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و منابر در ایام معنوی ماه مبارک جهت پیشبرد این برنامه‌ها، فضاسازی مناسب اماکن گردشگری و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارائه اقلام فرهنگی به گردشگران نوروزی متناسب با این مناسبت‌ها و ... از موارد مورد انتظار از دستگاه‌های اجرایی خواهد بود. 

وی با تأکید بر اینکه ۱۲ فروردین نماد حاکمیت جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: با توجه به هم‌زمانی این روز با لیالی قدر، عمده برنامه‌های گرامیداشت این روز در مساجد و حسینیه‌ها و مصلی‌ها پیش‌بینی شده است که از دستگاه‌های دینی و فرهنگی انتظار می‌رود برنامه‌های پرمحتوایی را برنامه‌ریزی کنند. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود که علاوه بر مسابقات ورزشی جام رمضان، با توجه به در پیش بودن روز قدس مسابقات ورزشی جام فلسطین نیز توسط اداره‌کل ورزش و جوانان استان پیش‌بینی و برگزار شود. 

انصاری در پایان افزود: تلاش خواهد شد که از ظرفیت فضای مجازی، رسانه ملی، شبکه‌های اجتماعی و نیز پیامک برای ترویج روز جمهوری اسلامی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha