طرح «آرامش بهاری» در ۳۰ بقعه شاخص چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4204774
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

طرح «آرامش بهاری» در ۳۰ بقعه شاخص چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح «آرامش بهاری» در ۳۰ بقعه متبرکه شاخص استان خبر داد.

حسن امیری، مدیرکل اوقاف چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه با عنوان «طرح آرامش بهاری»، اظهار کرد: با توجه به مقارن شدن ماه بهار قرآن با بهار طبیعت، طرح «آرامش بهاری» و طرح «ضیافت الهی» از ۲۲ اسفندماه تا ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در ۳۰ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های طرح آرامش بهاری همچون سنوات گذشته برای رفاه حال زائران در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد، افزود: ویژه برنامه‌های تحویل سال شامل قرائت مجلسی قرآن کریم، قرائت مناجات آل‌یاسین و قرائت دعای تحویل سال در همه بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.

امیری افزود: آیین غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه و همچنین گلزار شهدا واقع در بقاع متبرکه در آخرین پنجشنبه سال صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع شاخص با هدف معرفت‌افزایی به زائران و ایجاد فضایی شاد برای کودکان، نصب سلسله پوسترهای نمایشگاهی، اجرای مسابقات فرهنگی روزانه، اقامه نماز جماعت، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام نوروز امسال خواهد بود.

مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: با توجه به اینکه اولین اجرای طرح قرار دوازدهم در ماه مبارک رمضان و هم‌زمان با روز جمهوری اسلامی در روز ۱۲فروردین است، تمهیدات لازم برای اجرای این طرح خداپسندانه در بقاع متبرکه مجری طرح صورت گرفته است.

امیری یادآور شد: با توجه به مقارن شدن ایام نوروز با ایام ماه مبارک رمضان، ویژه ‌برنامه‌های «طرح ضیافت الهی» از قبیل محافل جزخوانی قرآن کریم، نماز جماعت، برنامه سخنرانی و محافل انس با قرآن کریم و کرسی‌های تفسیر در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود. همچنین اجرای برنامه افطاری ساده در بعضی از بقاع متبرکه‌داری ظرفیت انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در سحرگاه، برپایی جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)، عزاداری سالروز وفات حضرت خدیجه(س) با عنوان «خدیجه، مادر امت» از دیگر برنامه‌های رمضانی بقاع متبرکه در طرح ضیافت الهی خواهد بود.

امیری از اعزام بیش از ۲۰ روحانی و مبلغ بومی و غیربومی در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی خبر داد و افزود: مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی ۱۲ فروردین و مراسم‌های فرهنگی در ۱۳ فروردین هم‌زمان با روز طبیعت در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پایان با اشاره به آمادگی زائرسراها جهت پذیرایی از زائران و مسافرین، اظهار کرد: زائرسراها و سوئیت‌های واقع در بقاع متبرکه آماده برای اسکان زائران و مسافران نوروزی در این ایام است.

انتهای پیام
captcha