شرکت در انتخابات مصداق مهم تقوای سیاسی است
کد خبر: 4202867
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

شرکت در انتخابات مصداق مهم تقوای سیاسی است

امام‌جمعه شهرکرد گفت: کسانی که بدون بهانه انتخابات و رأی دادن را ترک می‌کنند نمی‌توانند از تقوای الهی صحبت کنند زیرا انتخابات نقش مهمی در سرنوشت تمام آحاد مردم دارد و به نوعی مصداق مهم تقوای سیاسی است.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، 11 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به حضور پر شور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: کسانی که در انتخابات شرکت کردند در اصل از آزمون خداوند سربلند بیرون آمده و به تکلیف خودشان عمل کردند. 

 نکونام تأکید کرد: کسانی که بدون بهانه انتخابات و رأی دادن را ترک می‌کنند نمی‌توانند از تقوای الهی صحبت کنند زیرا انتخابات نقش مهمی در سرنوشت تمام آحاد مردم دارد و به نوعی مصداق مهم تقوای سیاسی است. 

وی افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و چیزی به تمام شدن ماه مبارک شعبان نمانده است، در این ماه به دعا خواندن به ویژه مناجات شعبانه سفارش شده است زیرا این دعا حرف دل با خداوند است. 

نکونام با اشاره به دهه نکوداشت مساجد، گفت: مساجد جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارند و در آنجا اعتلای رشد فکری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شکل می‌گیرد. در همین رابطه بهداشت مساجد را جدی بگیرید تا مؤمنان در مکانی آراسته به عبادت بپردازند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: 14 اسفند مصادف شده است با روز کمیته امداد که این نهاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت نباید در این نهاد تنها به کسانی که تحت پوشش هستند کمک شود زیرا عده‌ای هستند که نیازمند هستند اما شرایط تحت پوشش را ندارند پس باید فرهنگ انفاق در جامعه نهادینه شود. 

وی با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی و درختکاری، تصریح کرد: مسئله کاشت درخت در جامعه بسیار اهمیت دارد، فرصت کاشت نهال را از دست ندهید زیرا کاشت یک درخت می‌تواند به حفظ محیط زیست و سعادت دنیا و آخرت کمک شایانی کند. 

نکونام در ادامه افزود: باید فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه به خوبی نهادینه شود و مشکلات و معضلات مردم با صندق‌های قرض الحسنه مرتفع شود. 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه، تصریح کرد: صهیونیست‌ها با جنایات آشکار از ورود کمک‌های مردمی به غزه جلو گیری می‌کنند و این ظلم آشکار است. 

وی در پایان گفت: مردم با شرکت در انتخابات می‌توانند به مردم غزه کمک کنند زیرا مقاومت امیدش به مردم ایران است تا بتواند در این جنگ پیروز شود. 

انتهای پیام
captcha