فرآیند اخذ رأی در چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد
کد خبر: 4202698
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
هم‌زمان با سراسر کشور

فرآیند اخذ رأی در چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد

فرآیند انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز هم‌زمان با سراسر کشور در ۷۹۱ شعبه اخذ سراسر استان آغاز شد.

انتخابات

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، فرآیند انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز، ۱۱ اسفندماه هم‌زمان با سراسر کشور در ۷۹۱ شعبه اخذ سراسر استان آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

براساس اعلام ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری، ۷۱۴ هزار و ۸۲۹ نفر در استان واجد شرایط رأی‌دهی هستند که از این تعداد، ۳۶۲ هزار و ۶۲۱ نفر آقا و ۳۵۲ هزار و ۲۲۸ نفر بانو هستند.  

در چهارمحال و بختیاری ۷۹۱ شعبه اخذ رأی شامل ۵۸۱ شعبه ثابت و ۲۱۰ شعبه سیار پیش‌بینی شده است که ۳۷۱ شعبه شهری و ۴۲۰ شعبه أخذ رأی روستایی هستند. 

این استان چهار کرسی در مجلس دارد که با توجه به رقابت ۱۵۷ نامزد در این دوره از انتخابات، برای هر کرسی به طور میانگین ۴۰ نفر با هم رقابت می‌کنند؛ در این استان همچنین ۳ نفر نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند.

براساس اعلام ستاد انتخابات استان، ۲۹ هیئت اجرایی در ۱۲ شهرستان و ۱۷ بخش تشکیل شده که متشکل از معتمدان مردمی و سه نفر اعضای حقوقی هستند که با هماهنگی فرمانداران و با تأیید هیئت نظارت بر انتخابات فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و جمعاً ۳۱۹ نفر اعضای هیئت‌های اجرایی هستند.

هشت هزار و ۵۰۰ نفر کار تسهیل‌گری انتخابات را در این استان بر عهده دارند که این افراد شامل اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارتی، نمایندگان فرمانداران، نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی، معتمدین شعب و ... هستند.

انتهای پیام
captcha