اعلام جزئیات برنامه‌های دهه مهدویت در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4200013
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

اعلام جزئیات برنامه‌های دهه مهدویت در چهارمحال‌وبختیاری

مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) چهارمحال‌وبختیاری اهم برنامه‌های پیشنهادی دهه مهدویت و میلاد حضرت امام زمان(عج) را تشریح کرد.

مهدویت

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کریمی، مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به اینکه در طی سال جاری ۷۶ عنوان برنامه فرهنگی به بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان پیشنهاد شده است، اظهار کرد: امسال با همکاری خوب آموزش‌وپرورش، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران روحانیون و ... توانستیم طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی خوبی را در سطح استان برگزار کنیم. 

وی با ذکر اینکه امسال ۱۳ برنامه و نشست هم‌زمان با آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در استان برگزار شد، ادامه داد: این نشست‌ها با دعوت از اساتید مرکز تخصصی نماز به اجرا در آمد. همچنین کلیپ‌های کوتاه سه‌دقیقه‌ای با همکاری صدا و سیما ضبط شد و به نمایش درآمد.

کریمی برخی برنامه‌های پیشنهادی برای برپایی باشکوه نیمه‌شعبان و میلاد پرنور و سرور امام زمان(عج) را عنوان و بیان کرد: پیشنهاد شد که برای هر شهرستان یک مبلغ مرکز تخصصی مهدویت اعزام شود که این برنامه با همکاری ائمه جمعه مراکز شهرستان‌ها اجرایی می‌شود. همچنین مسابقه «نقش خاتم» ناظر بر حفظ ۴۰ حدیث مهدوی پیش‌بینی شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان تصریح کرد: برپایی پرده‌خوانی نیمه شعبان ویژه مبلغان طرح هجرت با همکاری مدیریت حوزه علمیه استان، برگزاری نشست‌های تخصصی نماز و مهدویت، اجرای طرح دانش‌آموزی «پاتوق امام زمانی‌ها» با همکاری اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان، برپایی مراسم احیای نیمه‌شعبان در مساجد شاخص استان، تهیه بسته رسانه‌ای جامع با محتوای مهدویت، تهیه مجموعه پوسترهای نمایشگاهی و نمایش در مصلی‌های نماز جمعه، میزبانی ۱۰ مسجد شاخص استان از ۱۰ نشست تخصصی مهدویت و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در قالب‌های مختلف شعر، تئاتر، سرود با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ... از جمله اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه مهدویت در استان است.

کریمی در پایان گفت: از تمامی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی انتظار می‌رود که برای احیای جشن‌های نیمه شعبان کمک کنند تا شاهد یک جشن بزرگ و همگانی در سراسر استان باشیم.

یادآور می‌شود، دهه مهدویت از امروز، پنجم شعبان ‌المعظم آغاز شده و تا سالروز ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) در ۱۵ شعبان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha