رقابت سالم و آداب اسلامی در انتخابات رعایت شود
کد خبر: 4197478
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
امام‌ جمعه موقت شهرکرد:

رقابت سالم و آداب اسلامی در انتخابات رعایت شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، همیاری و رحم و شفقت و محبت را از بارزترین ویژگی‌های مؤمنان مطرح کرد و گفت: امیدواریم ملت ایران یک انتخابات وزین، سنگین و با وقار و آبرومند و یک انتخابات مملو از برادری و صفا و صمیمیت را رقم بزنند زیرا شأن جمهوری اسلامی رقابت سالم، صداقت و حفظ آبروی مسلمانان است و در انتخابات باید این آداب اسلامی رعایت شود.

سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، امام‌ جمعه موقت شهرکرد امروز، ۱۳ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به پاس خون هزاران شهید اتفاق افتاده است و امید داریم با همراهی و نیت خالص مردم در کنار فرمایشات رهبر معظم انقلاب، به این افتخار نائل شویم که زمینه‌ساز ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) باشیم. 

وی با تبریک به شرکت‌کنندگان و قدردانی از برگزاری مطلوب و شکوهمند فضیلت معنوی اعتکاف با جمعیت قابل توجه در استان، گفت: قطعاً برنامه‌های معنوی از جمله اعتکاف در رگ و پی جامعه اسلامی از جمله خانواده‌ها، محیط‌های آموزشگاهی، جامعه کارمندی و... تأثیر خود را خواهد گذاشت.

فاطمی با اشاره به سالگرد ورود بنیانگذار انقلاب اسلامی و به پایان رسیدن تاریخ حکومت پهلوی در ایران، افزود: انقلاب اسلامی در روند گذر تاریخ تأثیر گذاشت و چه بسا اگر انقلاب اسلامی به پیروزی نرسیده بود، زیاده‌طلبی مستکبران جهانی ایران را تبدیل به ویرانستان می‌کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی جلوی بسیاری از اتفاقات را در جهان گرفت اما ما انتظارات بیش از این را داریم و انتظار داریم کسوت آزادی و آزادمنشی و ترقی در سطح جهان به واسطه جمهوری اسلامی ایران شکل بگیرد.

فاطمی وضعیت کنون ایران را نامدار و صاحب‌نظر در عرصه‌های مختلف در سطح جهانی دانست و تصریح کرد: به برکت امام راحل(ره) و پیروزمندی‌ها و سرفرازی‌های رهبر انقلاب، اکنون جمهوری اسلامی به یک قدرت تبدیل شده است و به طور خلاصه، هیچ‌چیز قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست. 

امام‌ جمعه موقت شهرکرد پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را مدیون تلاش‌ها و زحمات همه مردم دانست و ادامه داد: دولتمردان و نفرات اصلی اداره کننده جامعه شبانه‌روز در حال تلاش و کوشش هستند و کارهای زیربنایی زیادی انجام شده که برای به ثمر نشستن این اقدامات صبر و تحمل لازم است.

 فاطمی همراهی و همیاری مردم را لازمه پایداری انقلاب اسلامی دانست و گفت: یکی از اقدامات این است که در کارهای مختلف همراه و همیار هم باشیم، به قدر نیاز اکتفا بکنیم، در به دست آوردن سود افراط نکنیم و منفعت دیگران را نیز در نظر بگیریم.

وی همیاری و رحم و شفقت و محبت را از بارزترین ویژگی‌های مؤمنان عنوان کرد و گفت: از درگاه خدا می‌خواهیم که توفیق بدهد به ملت ایران یک انتخابات وزین، سنگین و با وقار و آبرومند و یک انتخابات مملو از برادری و صفا و صمیمیت را رقم بزنند زیرا شأن جمهوری اسلامی رقابت سالم، صداقت و حفظ آبروی مسلمانان است و در انتخابات باید این آداب اسلامی رعایت شود.

امام‌ جمعه موقت شهرکرد در پایان درخصوص آثار و عواقب شدید سقط جنین، گفت: خدا می‌داند که سقط جنین چه گناه شوم، بزرگ و شرم‌آوری است و هیچ‌کس به طور عادی اجازه سقط جنین را ندارد بلکه یک رفتار شیطانی است که بی‌برکتی و بدبختی و دور شدن از خدای متعال را به دنبال دارد.

انتهای پیام
captcha