تأکید وزیر فرهنگ بر توسعه زیرساخت‌های فرهنگی چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4195999
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

تأکید وزیر فرهنگ بر توسعه زیرساخت‌های فرهنگی چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به دیدار استاندار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل وزارتخانه، گفت: ضرورت توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و تسریع در جذب اعتبارات سفرهای رئیس‌جمهور به استان از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در این نشست به شمار می‌رود.

دیدار استاندار چهارمحال و بختیاری با وزیر فرهنگ

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درباره نشست اخیر غلامعلی حیدری، استاندار با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل وزارتخانه، اظهار کرد: ضرورت توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و تسریع در جذب اعتبارات سفرهای رئیس‌جمهور به استان از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در این نشست به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: وزیر فرهنگ در این نشست در خصوص عقب‌ماندگی تاریخی استان در برخورداری از زیرساخت‌های فرهنگی، تکمیل تمامی طرح‌های نیمه‌تمام این حوزه را تا پایان دولت سیزدهم مورد تأکید قرار دارد.

احمدی با بیان اینکه طرفین در خصوص لزوم احداث کتابخانه مرکزی چهارمحال و بختیاری بحث و تبادل‌نظر کردند، تصریح کرد: محور قرار گرفتن کتابخانه مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد و تجهیز آن تا زمان ساخت کتابخانه مرکزی، راهکاری است که در نشست استاندار و وزیر فرهنگ برای پاسخ به نیاز اهالی کتاب در نظر گرفته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: با توجه به فرسودگی ساختمان سینما بروجن، مقرر شد با واگذاری زمین مناسب، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساخت سینما مشارکت کند.

وی همچنین به طرح تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس نشین در جریان سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری در این نشست اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه موضوع اشتغال یکی از محورهای اصلی در تشکیل این ستاد است و از آن جایی که طرح بوستان فرهنگ و هنر با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای اهالی فرهنگ و هنر در مرکز استان طرح‌ریزی شده است، وزیر فرهنگ آمادگی این وزارتخانه برای حمایت از این طرح را به عنوان الگویی برای دیگر استان‌ها، اعلام کرد.

احمدی با بیان اینکه در نشست استاندار با وزیر فرهنگ، نبود فضای مناسب برای ادامه فعالیت هنرستان هنرهای زیبای شهرکرد نیز مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: وزیر فرهنگ با برشمردن ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری چهارمحال و بختیاری از مجموعه استانداری خواست در گام اول فضای آموزشی مناسبی را برای این هنرستان در نظر بگیرند تا با همکاری این وزارتخانه تجهیز و راه‌اندازی رشته‌های جدید در این مرکز آموزشی نیز پیگیری شود.

وی ادامه داد: موضوع تقویت ساختار نیروی انسانی در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با توجه به اضافه شدن شهرستان‌های فرخشهر، خانمیرزا و فلارد به ترکیب جغرافیای سیاسی استان هم در این نشست مطرح شد که وزیر فرهنگ با اشاره به در نظر گرفتن سهمیه هفت نفره اداره استانی در سومین فراخوان جذب نخبگان و استعدادهای ‌برتر در دستگاه‌های اجرایی کشور، پیگیری برای استفاده از ظرفیت نیروی شرکتی را مستلزم همکاری مجموعه استانی در این رابطه دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، امکان ساماندهی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری و خادمان مساجد استان در صندوق اعتباری هنر، کمبود تجهیزات در مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، همکاری مراکز سینمایی کشور در تولید آثار سینمایی فاخر مرتبط با هویت استان و لزوم ایجاد دبیرخانه دائمی برای رویدادهای مهم چهارمحال و بختیاری مانند جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین و جشنواره شاهنامه‌خوانی لردگان را هم از دیگر موارد مطرح شده در نشست استاندار با وزیر فرهنگ برشمرد.

احمدی یادآور شد: در این نشست درباره اعتبارات قرارگاه شهید آوینی و همچنین برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت 20 بهمن روز چهارمحال و بختیاری نیز گفت‌وگو شد.

انتهای پیام
captcha