«انتخابات» جهادی برای مأیوس کردن دشمن است
کد خبر: 4193498
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
امام‌ جمعه شهرکرد:

«انتخابات» جهادی برای مأیوس کردن دشمن است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را یک عرصه مهم و جهادی دانست و گفت: انتخابات پرشور دشمن را مأیوس می‌کند و به کشور امنیت می‌بخشد، البته در این میان مسئولان باید هر چه می‌توانند راه را برای حضور پرشور مردم در انتخابات باز کنند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان چهارمحال‌وبختیاری، امروز، ۲۲ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به مسئله انتخابات، اظهار کرد: آنچه امسال بیش از سال‌های گذشته شاهد آن هستیم عنایت و توجه خاص مقام معظم رهبری به بحث انتخابات است.

وی افزود: در حقیقت انتخابات علاوه بر تحکیم پایه‌های نظام و طرد دشمن، یک تکلیف شرعی است که مقام معظم رهبری این‌گونه به این موضوع ورود کرده و نباید امر ایشان بر زمین بماند و خدای نخواسته اطاعت نشود. ایشان به‌طور جدی و با عزم راسخ، خود و دیگران را به‌سوی این عرصه مهم دعوت می‌کنند که این موضوع برای جامعه امیدآفرین می‌شود.

امام‌ جمعه شهرکرد با بیان اینکه دشمنان از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون کمر به نابودی انقلاب بسته‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه ملت همواره آن‌ها را ناکام گذاشته و به‌صورت مستمر ضعف روی ضعف آن‌ها اضافه می‌شود، دشمنانی که داعش را ایجاد کردند، داعشی که ساخته دست استثمارگران است.

نکونام ادامه داد: آمریکا، اسرائل و انگلیس به سراغ داعش رفته تا همیشه از این طریق آتش اختلافات داغ باشد، امروز با اشاعه سازمان‌های سیا و موساد از آمریکا و اسرائیل با تجهیزات و امکانات آن‌ها و طراحی‌های شیطنت‌ساز جنایتی از جمله جنایت کرمان را می‌آفرینند، گرچه به سزای اعمالشان خواهند رسید.

انتخابات پرشور دشمن را مأیوس می‌کند 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه داعش امروز داعش گذشته نیست، گفت: دشمنی مستمر اربابان داعش ما را به جهاد وا می‌دارد که یکی از این جهادها عرصه مهم و جهادی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است که دشمن را مأیوس می‌کند و به کشور امنیت می‌بخشد، البته در این میان مسئولان باید هر چه می‌توانند راه را برای حضور پرشور مردم در انتخابات باز کنند و تعیین صلاحیت‌ها تا جایی که ممکن است به نظام آسیب نرساند و با سعه صدر انجام شود.

نکونام بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی با رفع مشکلات تا جایی که می‌توانند امیدآفرین باشند و در عرصه‌های پاسخگویی کارآیی‌ها را افزایش دهند، مسئولان همچون رئیس‌جمهور صادقانه با مردم سخن بگویند، از طرفی آنچه تاکنون انجام شده به مردم بیان شود تا اعتماد مردم افزایش یابد، میز خدمت‌هایی که هر جمعه در مصلی برپا می‌شود بسیار با اهمیت است و مردم حتی روز تعطیل و با دشواری و به امید رفع مشکلات به دنبال کارهای اداری خود هستند، در حقیقت میز خدمت‌ها مرکز امیدبخش استان شده است.

وی در خصوص توقیف کشتی نفت‌کش آمریکایی‌ توسط نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در حقیقت این اقدام ارتش به جبران سرقت محموله نفتی ایران بوده که توسط آمریکایی‌ها مصادره شد و امروز چوب آن را خوردند. این خرده داعش‌ها و اربابان آن‌ها منتظر انتقام ایران باشند که این انتقام گرفته می‌شود و به سزای اعمالشان خواهند رسید.

فضائل و برکات ماه رجب

امام‌ جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه رجب اظهار کرد: ماه رجب به جهت فضائل و برکات آن مسئله مهمی است، با توجه به اینکه فضائل بی‌شمار این ماه در مفاتیح‌الجنان بیان شده، اما از آن برکات و فضائل غافلیم، در صورتی که باید بزرگترین جشن‌ها برای ماه رجب و سپس ماه‌های شعبان و رمضان گرفته شود.

نکونام با تأکید بر اینکه این سه ماه به‌عنوان یک فرصت مغتنم و راهگشا بوده که پیش پای بندگان قرار داده شده است، توضیح داد: روزه، عبادت، استغفار، طاغوت‌زدایی از نفس و جامعه و درون در این سه ماه محقق می‌شود که لازم است این سه ماه غنیمت شمرده شود.

وی گفت: لازم است اصحاب حوزه فرهنگ یعنی شعرا با شعرهای جذاب، مقاله‌نویسان با مقاله‌های پرمحتوا، رسانه‌ها با قلم و هنر رسانه‌ای، نمایش‌نامه‌نویسان و هنرهای سینمایی با توانایی خود به استقبال ماه رجب بروند. ماه رجب، ماه عظمت‌های معنوی و فرصت‌های مغتم انسان‌ساز بوده که متأسفانه از آن‌ها غافل هستیم.

نکونام با اشاره به سالروز شهادت امام هادی(ع) و لیلةالرغائب بیان کرد: در این شب‌ که اولین شب جمعه ماه رجب است بسیاری از گره‌ها باز و حاجات برطرف می‌شود که باید بیش‌تر مورد توجه قرار گیرد، از طرفی اعتکاف ماه رجب از فرصت‌های مغتنم مورد استقبال جوانان است؛ سه روزی که معتکف دل به خدا می‌سپارد و از این فرصت استفاده می‌کند.

نکونام با اشاره به ۲۶ دی‌ماه و فرار شاه معدوم گفت: یکی از ثمرات جهاد مردم به رهبری امام راحل فرار شاه خائن بود که با نهایت ذلت و چشم اشکبار با وجود جنایات مرتکب شده که خشم ملت را برانگیخته بود از ایران خارج شد و بعد از آن در اوج ذلت و خواری از دنیا رفت که این عاقبت ظالمان است، بنابراین نباید در مبارزه و خروج ظالم از مجموعه خود و طرد ظالمان لحظه‌ای دریغ کنیم.

انتهای پیام
captcha