ظرفیت آموزش‌وپرورش برای حضور پرشور در انتخابات اهمیت دارد
کد خبر: 4192564
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

ظرفیت آموزش‌وپرورش برای حضور پرشور در انتخابات اهمیت دارد

استاندار چهارمحال‌وبختیاری ظرفیت آموزش‌وپرورش را برای حضور پرشور مردم در انتخابات حائز اهمیت دانست و گفت: اولیا و مربیان در کنار نوجوانان و جوانان رأی اولی که پرچمدار و آینده‌سازان کشور هستند، توطئه‌های دشمن را خنثی خواهند کرد.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار امروز، ۱۷ دی‌ماه در شورای آموزش و پروش چهارمحال و بختیاری که با موضوع طرح کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، با محکوم کردن عاملان حادثه تروریستی کرمان از حماسه پرشور مردم کرمان در سالگرد شهادت سردار سلیمانی قدردانی و اظهار کرد: مردم انقلابی و شایسته با شرکت در انتخابات و حضور پرشور در پای صندوق‌ها، پاسخ محکمی به دشمنان خواهند داد.

وی ظرفیت آموزش و پرورش را برای حضور پرشور مردم در انتخابات حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: اولیا و مربیان در کنار نوجوانان و جوانان رأی اولی که پرچمدار و آینده‌سازان کشور هستند، توطئه‌های دشمن را خنثی خواهند کرد زیرا نسل جوان موتور محرک جامعه اما هدف تهاجم فرهنگی دشمنان هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری انتشار اطلاعات صحیح و به دور از شبهه به معلمان را از مهم‌ترین مسائل دانست و تصریح کرد: معلمان به عنوان افسران جبهه جنگ علیه دشمنان باید در معرض اطلاعات صحیح قرار بگیرند تا بتوانند توطئه‌های آنان را خنثی کنند. اگر هدفمان صیانت از قشر مهم و تأثیرگذار در مدارس باشد، جامعه، خانواده و دانشگاه‌ها از تهاجم فرهنگی دشمنان مصون خواهند شد.

حیدری اهمیت‌بخشی به تربیت و توجه ویژه به مسائل دینی را از رویکردهای انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل عنوان کرد و گفت: این دولت هم حداکثر تلاش خود را خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مدارس یکی از پیشنهادهای مطرح شده در سفر ریاست جمهوری به استان بود، ادامه داد: مسائل فرهنگی و تقویت آموزش و پرورش، یکی از مسائل مورد توجه در توسعه استان‌های زاگرس‌نشین است.

استاندار چهارمحال و بختیاری از اختصاص یافتن اعتبارات ویژه برای اداره کل آموزش و پرورش در مصوبات سفر و اعتبارات سالیانه با توجه به ظرفیت‌ها و اولویت‌های اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: شرطی عمل کردن در مرام شهید سلیمانی، شهدا و نیروهای جهادی نیست.

حیدری نقش نیروهای انسانی در امور را مهم دانست و اظهار کرد: با الگو گرفتن از دفاع مقدس، انتظارات و نقاط ضعف باید توسط نیروهای جهادی کامل شود.

وی همچنین اهتمام ویژه و هم‌افزایی و تلاش بیشتر برای شناسایی و مددکاری توسط سازمان‌های مربوط را از اقدامات مهم اجتماعی در دستورکار دانست و گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی از ناآگاهی و بر اثر تأثیر از فضای مجازی است.

حیدری تداوم همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان برای حضور مشاور و روانپزشک در مراکز مشاوره برای دانش‌آموزان را از اقدامات تأثیرگذار در جامعه بیان کرد و ادامه داد: تشکیل گروه جهادی برای حل مسائل فرهنگی و اجتماعی به عنوان یک ایده موفق برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین مقابله با تهاجم دشمنان به شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان پیوند مدارس با اولیا دانش‌آموزان برای ارائه بهتر طرح‌ها را مهم دانست و گفت: وزارت کشور طرح‌های مختلف را در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌پذیرد و پیگیری‌های لازم را بیش از پیش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام خواهند داد.

برپایی جلسات تبیینی برای فرهنگیان با موضوع انتخابات

در ادامه محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شاخصه‌ها و بررسی‌های میدانی صورت گرفته، اظهار کرد: مدارس استان و کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از پاک‌ترین مجموعه‌ها در مقایسه با سایر استان‌ها و دیگر ادرات استان است.

حسین‌میرزایی چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری را برای انتخابات یادآور شد و گفت: آموزش و پرورش نقش راهبردی و مؤثری در انتخابات خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان از برگزاری تمام فرآیندهای انتخابات برابر قانون و موصوبات به صورت کامل خبر داد و تصریح کرد: با همکاری ادارات مختلف استان، تمام تلاش‌ها در راستای مشارکت حداکثری و همگانی به انجام رسیده است.

حسین میرزایی یکی از نقش‌های آموزش و پرورش در کنار ستاد انتخابات استان برای افزایش مشارکت حداکثری را برگزاری جلسات تبیینی برای معلمان به عنوان یکی از تأثیرگذارترین اقشار جامعه دانست و تصریح کرد: معلمان و فرهنگیان جامعه به عنوان یکی از مهم‌ترین حلقه‌های میانی می‌توانند با ترغیب کردن خانواده‌ها نقش مهمی در افزایش مشارکت اجتماعی داشته باشند.

وی تأثیر شرکت رأی اولی‌ها در انتخابات را برای افزایش مشارکت اجتماعی مهم دانست و گفت: نباید از ظرفیت صدا و سیمای استان نیز برای انتشار پویش‌های انتخاباتی در سطح کشور چشم‌پوشی کرد.

انتهای پیام
captcha