به گزارش ایکنا از چهارمحالوبختیاری، به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، اکبر ایازی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد از اختصاص 2 میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ساخت المانهای شهری خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر این، یک میلیارد تومان نیز برای دیوارنگاریهای شهر از جمله دیوارنگاری مدارس اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به اینکه طراحی المانهای نوروزی متناسب با فضای شهری انجام میشود، افزود: سعی شده المانها متناسب با فضایی که در آن قرار میگیرند طراحی شوند، برای نمونه با توجه به اینکه ما در امامزادگان دوخاتون در شب عید نوروز مراسم چراغبران را داریم سعی شده المانی با موضوع همین مراسم، طراحی شود. همچنین در ورودی شهر از نماد فرش خشت چالشتری استفاده شده است.
ایازی ادامه داد: از ۱۰۰ طرح پیشنهادی به سازمان ۲۰ طرح مورد تأیید قرار گرفته و با توجه به همزمانی ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز سعی شده است که در طراحی المانها از نمادهای ماه مبارک رمضان استفاده شود.
وی با بیان اینکه دیوارنگاری میدان امام حسین(ع) شهرکرد با اعتبار ۲۸۰ میلیون تومان به پایان رسیده است، گفت: به دنبال این هستیم که در شهر بیشتر از المانهای ثابت استفاده شود که ماندگاری بیشتری دارد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه متأسفانه در شهر حتی یک فرهنگسرای محلی نداریم، اضافه کرد: شهرکرد نیازمند چهار فرهنگسرای محلی است، میتوان از بافتهای قدیمی شهر در ایجاد فرهنگسراهای محلی استفاده کرد.
ایازی با تأکید بر ضرورت پیگیری موضوعات فرهنگی در شورای شهر، گفت: سال آینده المانهای مربوط به مفاخر و مشاهیر شهرکرد در پارک جنوبی ملت رونمایی خواهند شد.
انتهای پیام