راهکارهای ارائه طرح‌های جریان‌ساز قرآنی در چهارمحال‌وبختیاری بررسی شد
کد خبر: 4187459
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
با حضور مدیران مؤسسات قرآنی

راهکارهای ارائه طرح‌های جریان‌ساز قرآنی در چهارمحال‌وبختیاری بررسی شد

نشست هم‌اندیشی جمعی از مدیران مؤسسات قرآن و عترت(ع) چهارمحال‌وبختیاری برگزار و راهکارهای ارائه طرح‌های ابتکاری و جریان‌ساز در حوزه قرآن و عترت استان برای جذب حمایت‌های ابلاغی وزارت فرهنگ بررسی شد.

نشست مدیران مؤسسات قرآنی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، نشست هم‌اندیشی جمعی از مدیران مؤسسات قرآن و عترت(ع) چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۲۱ آذرماه برگزار و راهکارهای ارائه طرح‌های ابتکاری و جریان‌ساز در حوزه قرآن و عترت استان برای جذب حمایت‌های ابلاغی وزارت فرهنگ بررسی شد. 

سیدحسین نژادحسینی، رئیس گروه قرآن و عترت(ع) اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در این نشست اظهار کرد: یک سرانه‌ حمایتی برای فعالیت‌ها و برنامه‌های انجمن‌های فرهنگی، هنری، ادبی و همچنین مؤسسات قرآنی استان‌ها در وزارت فرهنگ در نظر گرفته شده است که پرداخت این حمایت‌ها منوط به ارائه طرح ابتکاری، جریان‌ساز و با قوام در چارچوب سیاست‌های تعیین شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های اعلام شده برای دریافت سرانه حمایتی تا دهم دی‌ماه فرصت دارند طرح‌های خود را ارائه کنند، تصریح کرد: مؤسسات قرآنی استان می‌توانند طرح‌های خود را با محوریت‌هایی همچون «تحکیم بنیان خانواده»، «جوانی جمعیت»، «عفاف و حجاب»، «سبک زندگی اسلامی ایرانی»، «نشاط اجتماعی و امیدآفرینی» تنظیم و آماده کنند.

نژادحسینی یکی از اولویت‌های راهبری و مدیریتی برای ارائه طرح‌های پیشنهادی را چگونگی حضور فعال در فضای مجازی و تولید محتوا در این فضا مطرح کرد و گفت: توجه به نیازهای فرهنگی جامعه در فضای مجازی به ویژه ارائه تولیدات متناسب با گروه سنی کودکان و نوجوانان از جمله مواردی است که کارشناسان علوم دینی و قرآنی می‌توانند آن را در همراهی با کارشناسان فضای مجازی دنبال کنند.

رئیس گروه قرآن و عترت(ع) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یکی از الزامات فضای مجازی در حوزه علوم قرآنی را پرداختن به داستان‌های قرآنی دانست و افزود: لازم است در طرح‌های پیشنهادی مؤسسات قرآنی این موضوع نیز در نظر گرفته شود و از متخصصان ادبی کودک و نوجوان درخواست شود تا در همراهی با مؤسسات و کارشناسان به جریان تولید محتوای مناسب و دقیق در این حوزه وارد شوند.

وی یادآور شد: با برقراری ارتباط مؤثر میان مؤسسات قرآنی و دیگر بخش‌های هنری و فرهنگی در استان، امکان استفاده و بهره‌گیری از توانمندی‌های موجود به شکل مطلوب‌تری فراهم خواهد شد و برنامه‌ها با توانمندی و قدرت اثرگذاری بهتری به اجرا در می‌آیند.

به‌روز رسانی اطلاعات مؤسسات قرآنی در سامانه «حمد»

نژادحسینی برنامه‌ریزی برای برپایی جشنواره‌های هنری و ادبی با محوریت تجلی مضامین قرآنی، تجلیل از فعالان قرآنی و برگزاری محافل دانش‌آموزی برای بیان چگونگی موفقیت این افراد و تألیف آثار دینی و قرآنی به صورت هدفمند را از دیگر طرح‌های پیشنهادی برای ارائه و دریافت حمایت‌ها بیان کرد.

وی همچنین در ادامه به ضرورت به‌روزرسانی اطلاعات فعالان و مؤسسات قرآنی استان در سامانه «حمد» اشاره و تصریح کرد: امکان بهره‌مندی از مزایای عضویت در صندوق اعتباری هنر و ساماندهی فعالیت‌ها هم از مواردی است که توصیه می‌شود فعالان قرآنی استان نسبت به آن توجه بیشتری داشته باشند.

یادآور می‌شود، هم‌اکنون ۲۱ مؤسسه قرآنی زیرمجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند که در سال گذشته نزدیک به ۶ میلیارد ریال اعتبار در راستای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی آن‌ها توزیع‌ شده است.

انتهای پیام
captcha