۳۵ بقعه چهارمحال‌وبختیاری میزبان سوگواره «یاس نبوی» هستند
کد خبر: 4187305
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

۳۵ بقعه چهارمحال‌وبختیاری میزبان سوگواره «یاس نبوی» هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: سوگواره «یاس نبوی» همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در جوار بیش از ۳۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: طرح سوگواره «یاس نبوی» همزمان با سراسر کشور از 23 تا 27 آذرماه در بقاع متبرکه استان و با حضور شهدای گمنام برگزار می‌شود.

وی افزود: دشمن در عصر حاضر نیز همانند صدر اسلام در حال تلاش برای نفوذ در سبک زندگی و حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی بوده و ترویج فرهنگی فاطمی یک از مؤثرترین راه‌های مقابله با نفوذ دشمن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: فضاسازی محیطی و پیرامونی بقاع متبرکه، پخش مداحی و کلیپ‌های کوتاه سخنرانی در خصوص شهادت حضرت زهرا(س) از سیستم‌های صوتی بقاع متبرکه، هماهنگی با سخنرانان، مادحین و هیئات مذهبی شاخص و برپایی موکب‌های پذیرایی از جمله اقدامات بقاع متبرکه در ایام فاطمیه دوم خواهد بود.

امیری با اشاره به حضور مبلغان در این طرح، افزود: 15 مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم جهت ترویج سیره حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین تبیین جریان پیروزی‌های اخیر حماس، حزب‌الله و گروه‌های مقاومت در فلسطین، در بقاع متبرکه اجرای برنامه خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تأکید کرد: با هدف استفاده هر چه بهتر از ظرفیت مبلغین و با توجه به تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و اوقاف و امور خیریه، مبلغان اعزامی برای بیان سیره تربیتی و زندگانی حضرت فاطمه(س)، به مدارس متوسطه اول و دوم استان اعزام خوهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: با توجه به حضور پیکر 8 شهید گمنام در استان، به دنبال آن هستیم تا در بقاع متبرکه شاخص استان مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) با حضور این شهدای عزیز باشد.

امیری اضافه کرد: اجرای طرح «اطعام فاطمی» با استفاده از ظرفیت خیرین و همچنین از محل موقوفات منطبق ویژه عزاداران در شام شهادت و روز شهادت حضرت زهرا(س) در دستور کار هیئت امناء و مدیران فرهنگی بقاع متبرکه قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف استان با اشاره به ابعاد قرآنی زندگانی حضرت زهرا(س)، بیان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم و استفاده از تلاوت قاریان برجسته استانی در آغاز مراسم عزاداری از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه خواهد بود.

حسن امیری در ادامه به طرح موقوفه مشارکتی حضرت زهرا(س) در استان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ فاطمی در استان پایه‌گذاری شده و در این ایام نیز غرفه‌های ویژه برای مشارکت مردم استان در بقاع متبرکه و مصلی‌های نماز جمعه برپا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha