همکاری اوقاف و حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری برای راه‌اندازی مرکز تخصصی قرآن طلاب
کد خبر: 4185250
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

همکاری اوقاف و حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری برای راه‌اندازی مرکز تخصصی قرآن طلاب

نشست بررسی وضعیت قرآنی مدارس علمیه چهارمحال و بختیاری با هدف راه‌اندازی مرکز تخصصی قرآن کریم ویژه طلاب با استفاده از ظرفیت موقوفات مرتبط و با نیات قرآنی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و مدیر حوزه علمیه استان در شهرکرد برگزار شد.

نشست همکاری اوقاف و حوزه‌ علمیه

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، نشست بررسی وضعیت قرآنی مدارس علمیه استان با هدف راه‌اندازی مرکز تخصصی قرآن کریم ویژه طلاب با استفاده از ظرفیت موقوفات مرتبط و با نیات قرآنی امروز، ۱۱ اذرماه با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و مدیر حوزه علمیه استان در شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این نشست اظهار کرد: با توجه به وضعیت فعلی قرآنی استان، هم‌افزایی و مشارکت فعال دستگاه‌های مرتبط در جهت ایجاد تحول در این حوزه بسیار ضروری و مشکل‌گشا خواهد بود.

امیری افزود: شمار موقوفات قرآنی در استان اندک است و این رسالت بر گردن حوزه علمیه می‌باشد که در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه همت بیشتری داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: ما آمادگی خود را برای راه‌اندازی مرکز تخصصی قرآن کریم ویژه طلاب با بهره‌مندی از ظرفیت موقوفات با نیات قرآنی در استان اعلام می‌کنیم.

یادآور می‌شود، در این نشست که در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اوقاف و حوزه‌ علمیه استان برگزار شد، رؤسای قرآنی اوقاف و حوزه علمیه موظف شدند نسبت به بازدید از موقوفات قرآنی به‌ویژه موقوفه زمانیان و تنظیم متن تفاهم‌نامه اقدام کنند تا در هفته آینده شاهد برگزاری نشست نهایی و امضای تفاهم‌نامه باشیم.

حوزه فعالیت‌ها و همکاری‌های این دو نهاد شامل راه‌اندازی دوره‌های حفظ مجازی، جلسات تفسیر و تدبر در قرآن، برگزاری جلسات تخصصی آموزشی، حمایت و همکاری در حوزه مسابقات قرآن کریم اوقاف، ترویج فرهنگ وقف، محافل انس با قرآن کریم و جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده خواهد بود.

انتهای پیام
captcha