همایش آموزشی بانوان کانون‌های تخصصی مساجد چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 4184881
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

همایش آموزشی بانوان کانون‌های تخصصی مساجد چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

نخستین همایش آموزشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی بانوان امروز، هشتم آذرماه با حضور ۳۴ مدیر کانون مساجد سراسر استان در شهرکرد با برپایی سخنرانی‌های تخصصی برگزار شد.

همایش کانون های مساجد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، نخستین «همایش آموزشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی بانوان» امروز، هشتم آذرماه با حضور ۳۴ مدیر کانون مساجد سراسر استان در شهرکرد با برپایی سخنرانی‌های تخصصی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم حجت‌پناه، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در این همایش با اشاره به مضامین نورانی آیه ۱۴۹ از سوره مبارکه آل‌عمران ناظر بر خطاب خداوند به اهل ایمان که «اگر پیروی کافران کنید شما را (از دین اسلام) باز به کفر بر می‌گردانند»، اظهار کرد: به‌جز آموزه‌های پیامبران الهی، در طول تاریخ هیچ تفکری در جایگاه تبیین امور و احقاق حقوق زنان روسفید نیست و در بسیاری از تفکرات زن را به عنوان یک شخصیت حقیقی و حقوقی حساب نکرده‌اند. 

وی با ذکر اینکه تفکر الهی زن را در نهاد اجتماع درست جاگذاری کرد، ادامه داد: تفکر الهی همچنین حق زن را خوب تبیین کرد، اوج تفکر الهی در اسلام بروز و ظهور می‌یابد و اسلام در مسئله زن از کامل‌ترین شخصیت بانو رونمایی کرد که به تعبیر امام خمینی (ره)، زهرا (س) اگر مرد بودند پیامبر خدا می‌شدند. 

حجت‌پناه تصریح کرد: اسلام آمد و این نقش و ارزش را برای زن قائل شد و الگوی تمام‌عیار آن یعنی حضرت زهرا (س) را نشان ما داد و امروز کفار در تلاشند و کمر همت بسته‌اند تا به تعبیر آیه یاد شده ما را به زمان گذشته برگردانند. ائمه معصومین(ع) به شهادت رسیدند تا زن در جایگاه اصلی خود باقی بماند و از جاهلیت نجات یابیم، اما مستکبران امروز دست به دست هم داده‌اند تا ما را باز به دوران جاهلیت برگردانند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با ذکر مثالی از مصادیق این تلاش، بیان کرد: در یک مقطع تاریخ سراغ داریم که جاهلان نوزادان دختر خود را زنده به گور می‌کردند، امروز در کشور ما سالانه یک میلیون کودک سقط می‌شود و حال ما انتظار داریم مشکل اقتصادی و فرهنگی نداشته باشیم و برکت از کشور نرود؟ این جای تفکر دارد.

ساز و کار تقویت کنش‌گری بانوان کانون‌های مساجد 

حجت‌پناه در خصوص اهداف گرد هم آمدن بانوان فعال کانون‌های مساجد در این همایش آموزشی، تصریح کرد: ما بنا نیست کار و پروژه جدیدی انجام دهیم، زیرا هر چه می‌خواهیم داریم، ما اینجا جمع شده‌ایم تا در این جایگاهی که حضرت زهرا (س) ما را رسانده‌اند ثابت‌قدم شویم و عقب نمانیم.

وی تأکید کرد: ما باید بدانیم که اسلام برای ما چه آورده و جایگاه حضرت زهرا (س) کجاست تا از این اسلام و این جایگاه حراست کنیم که اگر مراقبت نکنیم ما را به عصر جاهلیت باز خواهند گرداند. ما اینجا هستیم تا بار دیگر در خصوص حضرت زهرا (س) مطالعه کنیم و محکم پای کار باشیم و اندیشه و سیره حضرت را در بین جامعه مخاطب خود در کانون‌های مساجد منتشر کنیم که خوشبختانه این جمع از مدیران کانون‌های مساجد فعال و کنش‌گر هستند و سابقه فعالیت قوی و اثرگذار دارند. به‌ویژه اینکه این مدیران در واقع خودشان بانوان عامل نیز هستند و امید که از این تلاش‌ها خروجی لازم گرفته شود.

مدیر کانون‌های مساجد استان تصریح کرد: اولین همایش آموزشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی بانوان استان در راستای تبیین جایگاه و وظایف زن تراز انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری و ضرورت نقش‌پذیری اجتماعی بانوان در گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.

حجت‌پناه ادامه داد: گام نخست به صورت حضوری در قالب نشست یک‌روزه امروز هشتم آذرماه با موضوع آموزش مهارت‌های مدیریت و رهبری در تشکیلات، آشنایی با عرصه‌های حضور اجتماعی زن، راهبرد‌ها و راهکار‌ها و آشنایی با نقش زنان در تعالی خانواده به مدت سه ساعت برگزار شد. این همایش به مدت هشت ساعت با حضور ۳۴ نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی در سه گام برگزار خواهد شد.

وی اظهارکرد: گام دوم این همایش آموزشی به‌صورت غیرحضوری از طریق سامانه آموزش ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود؛ در گام سوم نیز همایش آموزشی به صورت حضوری و متمرکز در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha