اعلام جزئیات مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور برای دانشگاه شهرکرد
کد خبر: 4183925
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

اعلام جزئیات مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور برای دانشگاه شهرکرد

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: در دور دوم سفر رئيس‌جمهور به چهارمحال‌وبختیاری، ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه شهرکرد اختصاص یافت.

دانشگاه شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، یاسر پیرعلی، رئیس دانشگاه شهرکرد امروز، چهارم آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به دور دوم سفر رئيس‌جمهور به استان که برکات خوبی برای مجموعه آموزش عالی از جمله دانشگاه شهرکرد داشت، اظهار کرد: در دور اول سفر، ۹۰ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه شهرکرد اختصاص یافت. حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد این اعتبار به دانشگاه تخصیص داده شد، به طوری که مجموعه دانشکده فنی مهندسی بروجن به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد رسید، همچنین تکمیل خوابگاه دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان، فعال کردن آزمایشگاه‌های دانشکده دامپزشکی و افتتاح پارکینگ خورشیدی از جمله دیگر اقدامات بود.

پیرعلی گفت: در دور دوم سفر اعتبارات مناسبی به دانشگاه شهرکرد اختصاص یافت، به طوری که ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه شهرکرد تخصیص داده شد.

وی بیان کرد: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز آزمایشگاه مرکزی و کمک به تعمیر و تجهیز و آزمایشگاه‌های دانشگاه بوده که از محل اعتبارات نفت در سفر به دانشگاه اختصاص یافت، همچنین از ۲۵ میلیارد تومان اعتباری که به دانشکده فنی مهندسی بروجن اختصاص داده شده بود، ۱۰ میلیارد تومان دیگر هم اضافه شد تا هر چه سریع‌تر این دانشکده افتتاح شود.

رئيس دانشگاه شهرکرد در ادامه با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه دانشگاه یک طرح راهبردی به شمار می‌رود، تصریح کرد: با توجه به استفاده بهینه از آب و احیای فضای سبز دانشگاه، حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص داده شده بود که تاکنون سه میلیارد تومان برای آن هزینه شده و ۱۰ میلیارد تومان دیگر بر مابقی اعتبارات اضافه شد.

وی اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار دیگر برای محوطه‌سازی آسفالت دانشکده هنر فارسان و اختصاص ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان برنامه و بودجه در خصوص جوانی جمعیت برای ساخت خوابگاه متأهلين از جمله اعتبارات به دانشگاه شهرکرد بود.

پیرعلی با اشاره به اعتبار تخصیصی به دانشگاه شهرکرد، تصریح کرد: چهار میلیارد تومان از اعتبار برای تکمیل فضاسازی و حصار دانشگاه، تجهیز آزمایشگاه مرکزی و تجهیز مرکز نوآوری شماره سه صنایع چوب و مبلمان و احیای جنگل‌های دانشکده منابع طبیعی اختصاص داده شد.

رئيس دانشگاه شهرکرد گفت: در دور دوم سفر وزیر علوم طی بازدیدی از مسکن اساتید و بررسی زمین‌های شرق دانشگاه، این گونه بیان شد که محلی که تراکم جنگل بالاست جنگل باقی بماند و مناطق شمالی که درخت جنگلی وجود ندارد به طرح جهش ملی مسکن برای همیاران علمی و اعضای هیئت علمی اختصاص یابد.

به گفته وی، در حین سفر نیز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به سایر مراکز آموزش عالی استان اختصاص داده شد، همچنین بازدیدی از طرح‌های نیمه تمام دانشگاه پیام‌نور و علمی کاربردی صورت گرفت که باید پیگیری‌ها برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر این دو مجموعه نیز انجام شود.

انتهای پیام
captcha