راهپیمایی ۱۳ آبان فرصتی برای اعلام انزجار از استکبار جهانی است
کد خبر: 4179594
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
امام‌ جمعه شهرکرد:

راهپیمایی ۱۳ آبان فرصتی برای اعلام انزجار از استکبار جهانی است

حجت‌الاسلام نکونام راهپیمایی ۱۳ آبان را فرصت مغتنمی برای نشان دادن انزجار از سیاست‌های استکبار جهانی دانست و گفت: فردا نفرت خود را از جنایتکاران آمریکایی نشان می‌دهیم.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، ۱۲ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد، به مناسبت‌های پیش روی این هفته اشاره و اظهار کرد: در این هفته یک روز به عنوان روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده که ترویج فرهنگ عمومی کمک همگان را می‌طلبد که فرهنگ عمومی جامعه باید به گفتمان همگانی تبدیل شود. این گفتمان عمومی نیازمند مشارکت همگانی است و موضوعاتی مثل عفاف حجاب، جوانی جمعیت، فرهنگ کار و تولید، فرهنگ مصرف و دوری از اسراف، فرهنگ انسجام ملی و اعتماد به نفس داخلی، فرهنگ مسجدپروری، فرهنگ صبر باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و این موارد زمانی محقق می‌شود که همت همه‌جانبه مردم و مسئولان به کار گرفته شود.  

وی بیان کرد: پیوند اجتماعی و انسجام ملی باید توسط همه افراد جامعه صورت گیرد تا بزرگان طوایف مختلف بتوانند آرامش و انسجام را در طایفه خود تقویت کنند که این‌ها نیازمند گفت‌وگو و جلسه است و باید این گفتمان عملیاتی شود و نباید پیوندهای اجتماعی گسسته و منجر به نزاع و درگیری اجتماعی شود.

وی در ادامه افزود: در ۱۳ آبان چهار مناسبت وجود دارد که هر چهار مناسبت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، یکی از مسئله‌ها سالروز تبعید امام(ره) به ترکیه است که با این تبعید فصل جدیدی بر مبارزات علیه دشمنان شروع شد.   

نکونام با بیان اینکه ۱۳ آبان به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شد، تصریح کرد: این روز به نام دانش‌آموز نامگذاری شد تا الگوی آن‌ها تقوا و ایمان و ایثار، شهادت‌طلبی و خدمت به جامعه و طاغوت‌ستیزی باشد که امروز دانش‌آموزان به خوبی در این راه قدم برداشته‌اند. 

امام‌ جمعه شهرکرد گفت: دشمن می‌خواهد ذهن دانش‌آموزان را از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی تهی کند در این شرایط آموزش و پرورش و خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم با جهاد تبیین نباید اجازه دهند ذهن و دل این قشر عظیم به سمت خواسته‌های دشمنان حرکت کند که تا اکنون اینگونه نبوده و نخواهد شد و شاهد رشد و پیشرفت آنها برای جامعه بوده‌ایم. 

نکونام بیان کرد: آمریکایی‌ها شعارهای فریبنده‌ای مانند دموکراسی و آزادی و شعار حقوق بشر، خلع سلاح هسته‌ای، ممنوعیت سلاح شیمیایی و میکروبی، کشتار جمعی و شعار جهان عاری از فساد را مطرح کردند که عده‌ای را فریفتند و به دنبال خودشان راه انداختند اما به فضل الهی انقلاب اسلامی پیروز شد و یکی پس از دیگری چهره‌هایی که آمریکایی‌‌ها ساخته بودند را رسوا کردند.

وی تصریح کرد: به فضل الهی همه این جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین انجام می‌دهند نابودی آن‌ها را در پی خواهد داشت. 

نکونام راهپیمایی ۱۳ آبان را فرصت مغتنمی برای نشان دادن انزجار از سیاست‌های استکبار جهانی دانست و افزود: با شرکت در راهپیمایی نفرت خودمان را از جنایتکاران آمریکایی نشان می‌دهیم، همانطور که نامه‌ای از زبان شما به محضر حضرت آقا نوشتم که مردم استان چهارمحال و بختیاری آماده هستند با مبارزه علیه دشمنان فلسطینی‌ها ریشه دشمنان را نابود کنند و فردا ۱۳ آبان آن را به همگان نشان خواهیم داد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری با اشاره به مسائل اخیر در دانشگاه شهرکرد بیان کرد: از آنجا که به طور دقیق در جریان این موضوع نیستم قضاوتی از این اتفاق ندارم اما تقاضا دارم این امور با تدبیر پیش برود که به تلخی منجر نشود.

وی در پایان گفت: در موارد اختلاف بین دستگاهی، قانون محل رجوع باشد چرا که برخوردهای این‌چنینی در شأن جامعه و دستگاه‌های ما نیست.

انتهای پیام
captcha