حضور دانش‌آموزان چهارمحال‌وبختیاری در کنگره قرآنی سمپاد + اسامی
کد خبر: 4172118
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

حضور دانش‌آموزان چهارمحال‌وبختیاری در کنگره قرآنی سمپاد + اسامی

سرپرست اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان چهارمحال‌وبختیاری از حضور 9 دانش‌آموز شامل یک دختر و هشت پسر از این استان در مرحله نهایی بیست‌وهشتمین کنگره قرآنی مدارس سمپاد به میزبانی استان یزد خبر داد.

کنگره قرآنی سمپاد

احسان طاهری، سرپرست اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به آغاز مرحله کشوری بیست‌وهشتمین کنگره قرآنی مدارس سمپاد به میزبانی استان یزد از امروز، هشتم مهرماه و با حضور 800 دانش‌آموز از سراسر کشور، اظهار کرد: از چهارمحال‌وبختیاری تعداد 9 دانش‌آموز شامل یک دختر و هشت پسر به این مسابقات اعزام می‌شوند.

وی با ذکر اینکه مسابقات قرآن دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان در دو بخش مفاهیم و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: دانش‌آموزان راه‌یافته به مرحله کشوری از میان برگزیدگان قطب 2 کشور هستند که پسران از امروز تا 10 مهرماه و دختران از 11 تا 14 مهرماه به میزبانی سمپاد یزد، به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

طاهری در خصوص اسامی و رشته‌های دانش‌آموزان حاضر در مرحله کشوری این دوره از مسابقات قرآن، بیان کرد: در رشته مفاهیم پسران «سیدشایان هاتفی قهفرخی»، «مسعود مولوی وردنجانی»، «محمدمهدی شهرانی»، «سبحان میرحاجی»، «امیرحسین کیانپور هفشجانی»، «سیدمحمدطاها موسوی وردنجانی» از دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی ناحیه 2 شهرکرد موفق به کسب رتبه در مسابقات قطب 2 کشور و راه‌یابی به مرحله نهایی شدند.

وی افزود: «سیدمهدی علوی» از دبیرستان متوسطه اول شهید بهشتی بروجن و «محمدهادی طادی» از شهرکرد به ترتیب در رشته‌های حفظ ویژه و قرائت تحقیق در مرحله نهایی بیست‌وهشتمین کنگره قرآنی مدارس سمپاد حضور دارند.

طاهری تصریح کرد: در بخش دختران نیز «ساجده شیرانی» دانش‌آموز پایه نهم آموزشگاه فرزانگان یک بروجن با کسب رتبه اول در قطب 2 کشور در رشته حفظ ویژه، به مرحله کشوری راه یافته است.

سرپرست اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان در پایان گفت: رویکرد جدید مدارس استعدادهای درخشان تربیت دانش‌آموزان تمام‌ساحتی بر مبنای سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی است که سیاست‌گذاری کلان مدارس استعدادهای درخشان در سطح استان را شکل می‌دهد.

انتهای پیام
captcha