نشست «هم‌افزایی قرآنی» و غیبت معنادار مسئولان
کد خبر: 4163715
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

نشست «هم‌افزایی قرآنی» و غیبت معنادار مسئولان

میزگرد «بررسی راهکارهای هم‌افزایی نهادهای قرآنی استان» با دعوت از رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه و رئیس گروه قرآن و عترت(ع) فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره قرآن آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری در ایکنا برگزار شد که این میزگرد تنها با حضور یونس اروجی، رئیس اداره قرآن، عترت(ع) و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش و غیبت سه مسئول دیگر همراه بود.

یونس اروجی، مسئول اداره قرآن آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، میزگرد «بررسی راهکارهای هم‌افزایی نهادهای قرآنی استان» امروز 29 مردادماه در غیاب مدیران قرآنی در دفتر خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

در این میزگرد که مقرر بود در آن رئیس اداره امور قرآنی ادره‌کل تبلیغات اسلامی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، رئیس گروه قرآن و عترت(ع) اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره قرآن، عترت(ع) و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری، شرکت داشته باشند، تنها یونس اروجی، رئیس اداره قرآن، عترت(ع) و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش حضور یافت.

این نشست با هدف واکاوی راهکارهای هم‌افزایی، وحدت و انسجام نهادهای قرآنی به منظور انجام فعالیت‌های تاثیرگذار قرآنی در استان برنامه‌ریزی شده بود  که متأسفانه با بی‌مهری مسئولان مربوطه مواجه شد.

یونس اروجی، رئیس اداره قرآن، عترت(ع) و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان در این نشست با اشاره به اینکه برای رقم زدن اتفاقات خوب در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تعامل مثبت و هم‌افزایی همه دستگاه‌های متولی قرآنی استان هستیم، اظهار کرد: تعدد و تکثر دستگاه‌های متولی قرآن گاه محل شکوائیه است که این تعدد باعث موازی‌کاری در حوزه فعالیت‌های قرآنی شده و این البته جای بحث و آسیب‌شناسی دارد.

وی با ذکر اینکه تکثر دستگاه‌های امر قرآن در صورت تعامل و همدلی می‌تواند به نقطه قوت تبدیل شود، ادامه داد: در این راستا، نهاد آموزش و پرورش می‌تواند از ظرفیت 203 هزار دانش‌آموز و خانواده‌های آنان بهره ببرد و فضای خانه‌ها را قرآنی کند؛ اگر رویکرد کلی شهرها و روستاها قرآنی شود، طبعاً امیدآفرینی هم رخ می‌دهد زیرا معارف نورانی قرآن کریم دعوت کننده جامعه به امید است، بر خلاف شیطان که منشأ یأس و ناامیدی است.

وی با تصریح اینکه ادارات تبلیغات اسلامی و ارشاد با دارا بودن ظرفیت مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن می‌توانند بخش بزرگی از جامعه را تحت پوشش قرار دهند، افزود: همچنین اوقاف ظرفیت عظیم مسابقات سراسری قرآن را در اختیار دارد و بسیج نیز با داشتن کانون‌ها و پایگاه‌های متعدد در محلات، ظرفیت قرآنی خوبی در اختیار دارد که اگر هر یک از این نهادها توانایی‌های خود را به میدان بیاورند و با یکدیگر تعامل داشته باشند، یقین بدانید که اتفاقات مبارکی رخ می‌دهد. ظرفیت فرهنگی و قرآنی دیگر دستگاه‌ها نیز اگر به میدان بیاید طبعاً فضای خوبی در استان ایجاد می‌شود.

این کارشناس قرآنی استان شرط تعامل دستگاه‌های قرآنی را در کنار هم نشستن و ارتباط دوسویه دانست و بیان کرد: امروز میزگرد هم‌افزایی با دعوت از متولیان نهادهای قرآنی برگزار شد و بنده با وجود مشغله اعزام دانش‌آموزان به مرحله کشوری مسابقات قرآن، خودم را ملزم دانستم که حضور پیدا کنم زیرا این دغدغه را همواره داشتم که این هم‌افزایی باید وجود داشته باشد.

اروجی با اشاره به اینکه کارهای بخشنامه‌ای و اداری بر طبق روال خود همیشه انجام می‌شود، گفت: مسئولان باید بتوانند با فکر و خلاقیت اتفاقات نو را رقم بزنند و در کنار وظایف خود، برنامه‌هایی را به صورت دلی و با انگیزه الهی و با اخلاص طراحی و اجرا کنند تا اثرگذار باشد. 

رئیس اداره قرآن، عترت(ع) و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش تأکید کرد: بنده از متولیان قرآنی استان استدعا دارم که هم‌افزایی نهادهای قرآنی را جدی بگیرند و حیف است که دغدغه ایکنا در برپایی این جلسه مورد بی‌مهری واقع شود و اگر این دست جلسات تشکیل نشود و رویکرد هم‌افزایی اتفاق نیفتد، پیشرفت خاصی در حوزه قرآن پدید نخواهد آمد. به ویژه در شرایطی که امروز دشمن به هر نحوی تلاش دارد تا سرمایه‌های معنوی ما را از ما بگیرد، نیازمند کار قوی قرآنی هستیم.

اروجی با اشاره به ضرورت حفظ گنجینه‌های معنوی، گفت: رسالت ما قرآنیان این است که دانش‌آموزان و فرزندانمان را با چنگ و دندان در مسیر صراط مستقیم حفظ کنیم. 

انتهای پیام
captcha