حل مسئله پیری جمعیت از خرمشهرهای پیش‌رو است
کد خبر: 4152907
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

حل مسئله پیری جمعیت از خرمشهرهای پیش‌رو است

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) حل مسئله پیری جمعیت را از خرمشهرهای پیش‌رو دانست و گفت: منظور از خرمشهرهای درپیش، جنگ نظامی نیست بلکه یکی از سختی‌های پیش روی ما بحث پیری جمعیت است.

علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم ع

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، در راستای منویات مقام معظم رهبری و معضلات پیری جمعیت، همایش علمی تحت عنوان سقط جنین غیرقانونی، عوارض و پیامدهایی جسمی، روحی، روانی و معنوی مرتبط با آن با حضور فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع)، اساتید، پزشکان و پیراپزشکان در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با همت سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در این همایش با تبریک عید غدیر و دهه امامت و ولایت و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر از برگزارکنندگان این همایش، اظهار کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب در کلان کشور بر مسئله پیری جمعیت نشان دهنده اهمیت این موضوع است که بی‌توجهی به آن اثرگذاری امنیتی دارد و باعث تسلط دشمن می‌شود.

اکبری با اشاره به اینکه بیشترین شهدا و مدافعان انقلاب و کشور از بین قشر جوان می‌باشند، ادامه داد: شور و نشاط جوانی و قوای جسمانی و روحی و روانی یک جوان با افراد سنین بالا بسیار متفاوت و اثرگذارتر است.

وی با اشاره به نقش کارشناسی امور در دوران دفاع مقدس مانند عبور از رودخانه وحشی اروند که باعث حیرت کارشناسان نظامی دنیا شد، تصریح کرد: امروز باید ضعف و نقص‌ها در زمینه کاهش فرزندآوری از سوی کارشناسان بررسی شود و بر نقاط موفقیت‌آمیز تمرکز داشته باشیم.

سردار اکبری حل مسئله پیری جمعیت را از خرمشهرهای در پیش دانست و گفت: منظور از خرمشهرهای درپیش، جنگ نظامی نیست بلکه یکی از سختی‌های پیش روی ما بحث پیری جمعیت است.

این مقام ارشد نظامی استان تأکید کرد:  به دلایل مختلف در تله کاهش جمعیتی گرفتار شده‌ایم که ناشی از اطلاعات نادرست و ناخواسته و هدایت شده از سوی دشمن بوده است.

سردار اکبری افزود: تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی و حرکت به سمت سبک زندگی غربی، تجردگرایی، سقط جنین، ناباروری، تک فرزندی و ... از مشکلات پیش روی جامعه در بحث جوانی جمعیت می‌باشد.

وی با اشاره به وعده‌های الهی در قرآن پیرامون تأمین رزق و روزی فرزندان هدف از بعثت پیامبر اکرم را نجات بشر دانست و گفت: رسول گرامی اسلام از زنده به گور کردن دختران در زمان جاهلیت جلوگیری کرد و به عبارتی شعار «زن، زندگی» را که امروز برخی به اشتباه مدعی آن هستند، ایشان تحقق بخشید.

سردار اکبری پیشگیری از سقط جنین‌های غیرقانونی را اقدامی ارزشمند دانست و با اشاره به برخی دلایل روی آوردن عده‌ای از خانواده‌ها به سمت این کار که طبق احکام شرعی حکم آن قصاص می‌باشد، اظهار کرد: ضعف بنیه اعتقادی، آسیب‌های اجتماعی،طلاق، تغییر سبک زندگی از ایرانی اسلامی به سوی سبک زندگی غربی مانند سوق دادن مردم به سوی نگهداری حیوانات به جای فرزندآوری، مشکلات ناباروری و ... از عوامل کاهش جمعیت می‌باشد.

وی با تأکید بر اهمیت حضور کارشناسان و پزشکان در میدان عمل برای مدیریت، هدایت، کنترل و نظارت، رسالت کارشناسان، تریبون داران، واعظان و سخنرانان، مداحان و رسانه ها و مسئولان در راستای تبیین اهمیت موضوع جمعیت و جوانی جمعیت و فرزندآوری را تبیین کرد و گفت: بزرگ‌ترین مؤلفه قدرت هر کشوری مسئله نیروی انسانی و جمعیت جوان است.

سردار اکبری گفت: قرارگاه جوانی جمعیت تحت عنوان قرارگاه سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) راه‌اندازی شده و حضور کارشناسان، پزشکان و مسئولان در این جلسه نتیجه کارهای این قرارگاه می‌باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب استان چهارمحال و بختیاری از نظر وجود کارشناسان، گروه‌های جهادی پزشکی و ...، افزود: می‌توانیم همچون بسیاری از عرصه‌های موفقیت‌آمیز دیگر، در بحث موضوع جمعیت و جوانی جمعیت هم با هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود، در سطح کشور پیشتاز باشیم.

انتهای پیام
captcha