وجود برخی مشکلات نباید منجر به گسترش یأس در جامعه شود
کد خبر: 4146595
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

وجود برخی مشکلات نباید منجر به گسترش یأس در جامعه شود

امام‌جمعه شهرکرد با تأکيد بر اهمیت امیدواری در جامعه ایمانی، گفت: وجود برخی مشکلات نباید منجر به گسترش یأس در جامعه شود، خوشبختانه انقلاب اسلامی امروز به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرده و کرامت و عزت به ایران و ایرانی بخشیده است.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، ۱۹ خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد اظهار کرد: تجارت دنیوی و مادی درواقع منافع زودگذر دارند اما تجارت معنوی، تقوا، تجارت پاکی‌ها، جهاد در راه خدا، خدمت به مردم و... تجارت‌های ماندگار هستند که فواید آن‌ها در آخرت برای انسان نمایان می‌شود. در قرآن کریم نیز اشاره شده که انفاق، استفاده از مال برای تقویت دین، پرداخت زکات و خمس نوعی تجارت معنوی محسوب می‌شود همچنین انفاق گوش، چشم، زبان، دست و تمامی اعضا و جوارح انسان این است که در راه خدا به کار گرفته شوند.

نکونام با تأکيد بر اینکه ریا و خودنمایی آفت انفاق است، افزود: چیزی که انفاق را ماندگار می‌کند این است که به صورت خالصانه و در راه کسب رضای خدا انجام شود اما ریا تمامی اعمال انسان را می‌سوزاند و از بین می‌برد. در واقع افراد ریاکار مؤمن حقیقی نیستند و به آخرت ایمان حقیقی ندارند، مؤمنان حقیقی تمامی اعمال خود را با درنظر گرفتن رضایت خداوند انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: ۲۰ خرداد روز صنایع دستی و روز جهانی فرش است همچنین این ایام هفته محیط زیست را نیز داریم که صیانت از محیط زیست یکی از ضرورت‌ها محسوب می‌شود، صنایع دستی نیز یکی از موضوعات اشتغال آفرین است که می‌تواند به زندگی افراد جامعه رونق ببخشد در واقع هر چیزی که تولید را رونق بخشد از مسائل ضروری و مهم به شمار می‌آید چراکه تولید و مهار تورم را در پی دارد و باید رشد تولید با جدیت مورد توجه قرار بگیرد و مسئولان نسبت به رفع مشکلات تولیدکنندگان اقدام کرده و آن‌ها را تشویق کنند تا در سایه رشد تولید، مهار تورم نیز تحقق یابد.

نکونام با تأکيد بر اهمیت امیدواری در جامعه ایمانی، بیان کرد: وجود برخی مشکلات نباید منجر به گسترش یأس در جامعه شود، خوشبختانه انقلاب اسلامی امروز به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرده و کرامت و عزت به ایران و ایرانی بخشیده است برای مثال رشد در زمینه پزشکی، هسته‌ای، علمی، دفاعی و... تنها بخشی از دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند. البته مشکلات موجود در حوزه اقتصاد و معیشت نیز باید با همکاری مردم و مسئولان رفع شوند اما نکته مهم این است که نباید دستاوردها نادیده گرفته شود.

امام جمعه شهرکرد تأکيد کرد: امید یعنی انسان منتظر یک آینده روشن باشد که این درواقع همان مفهوم انتظار در عرصه پیشرفت و سازندگی است که انسان با امید به آینده روشن برای رسیدن به آن آینده تلاش کند درواقع امید به معنی رکود، توقف و ایستایی نیست. انتظار مفاهیم گوناگون دارد و انسانی که منتظر ظهور امام زمان(عج) است باید جامعه را آماده را کند و در زمینه‌های علمی، فکری، افتصادی و رشد همه‌جانبه نقش‌آفرینی کند.

انتهای پیام
captcha