امروز مردم از تورم رنج می‌برند
کد خبر: 4129687
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
امام‌ جمعه شهرکرد:

امروز مردم از تورم رنج می‌برند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با اشاره به اینکه نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری برای باز کردن گره‌های کور جامعه است، گفت: امسال ایشان در کنار توجه دادن به مسئله تولید و اقتصاد مقاومتی، مهار تورم را نیز مورد توجه قرار دادند که مردم از آن رنج می‌برند و به‌صورت ملموس درک می‌کنند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه شهرکرد، امروز، چهارم فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با تبیین موعظه قرآنی در آیه 36 سوره مبارکه یونس «وَمَا يَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلَّا ظَنًّا ۚ إِنَّ الظَّنَّ لَا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا» اظهار کرد: قرآن‌ کریم در این آیه و چند آیه دیگر با همین مضمون، انسان‌ها را از قضاوت و تصمیم‌گیری بر مبنای ظن و گمان و حدس بر حذر می‌دارد.

وی با ذکر اینکه تصمیم‌گیری براساس حدس و گمان باعث خارج شدن از مدار حق می‌شود، ادامه داد: انسان برای قضاوت در مورد هر امری یا باید خودش علم داشته باشد یا علم و آگاهی را از دیگران کسب کند و سپس تصمیم بگیرد که در این صورت، هم عقاید و رفتارها درست و در مسیر حق خواهند بود و هم عاقبت‌‌بخیری جامعه تضمین می‌شود.

نکونام با تصریح اینکه سوم فروردین‌ماه ۱۳۰۱ حوزه علمیه به دست آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی تأسیس شد و بزرگانی همچون امام خمینی(ره) و آیت‌الله گلپایگانی از افتخارات حوزه هستند، گفت: اجازه ندهیم که این مرکز دینی بیرحمانه آماج حمله دشمنان قرار گیرد و تا جایی که می‌توانیم فرزندان و نوجوانان و جوانان مستعد را به حوزه سوق بدهیم تا شاگرد مکتب امام صادق(ع) و پا در رکاب امام زمان(عج) تربیت شوند.

وی بیان کرد: این ایام که در فصل ثبت‌نام در حوزه‌های علميه قرار داریم، متأسفانه بر اثر سم‌پاشی دشمن شاهد کاهش استقبال جوانان و نوجوانان از حوزه هستیم، لذا از خانواده‌ها انتظار می‌رود که فرزندان خود را به این مهم تشویق کنند و در بهترین مسیر قرار دهند.

نکونام با گرامیداشت ماه صیام و ماه بندگی و ارتباط نزدیک دل‌ها با خدا تصریح کرد: در این ماه فرصت لیلة‌القدر را در پیش داریم که اگر یک شب قدر درست در این ماه برایمان رقم بخورد، یک عمر بیمه خواهیم شد و در مسیر حق مصون مانده و ثبات قدم خواهیم داشت.

امام‌ جمعه شهرکرد با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «سال مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری، تأکید کرد: این نامگذاری‌ها برای باز کردن گره‌های کور جامعه است که اقتصاد نیز امروز از گره‌های کور جامعه بوده و این معضل باید رفع شود.

نکونام افزود: امسال مقام معظم رهبری در کنار توجه دادن به مسئله تولید و اقتصاد مقاومتی، مهار تورم را نیز مورد توجه قرار دادند که مردم از آن رنج می‌برند و به‌صورت ملموس درک می‌کنند؛ امروز مسئولان با ایجاد تعادل بین هزینه‌ها و درآمد، افزایش تولید و اشتغال، استحکام‌بخشی پایه‌های اقتصاد، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی می‌توانند به تقویت اقتصاد و رشد تولید کمک کنند.

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه استحکام‌بخشی نظام اسلامی یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در طلیعه سال جدید است، گفت: دشمن تلاش داشت تا نظام را ضعیف جلوه دهد، اما عکس این خواسته دشمن، با حضور به‌موقع مردم در صحنه به‌ویژه در نیمه دوم سال اتفاق افتاد، اغتشاشات با حضور پرشور مردم جارو شد و دنیا فهمید که این نظام، نظام جمهوری بوده و مردم پای این نظام ایستاده‌اند.

نکونام با اشاره به اینکه وجه جمهوری نظام اسلامی در دو ساحت تعریف می‌شود، ادامه داد: وجه نخست، مردم هستند که نباید فریب اغواگران را بخورند و دچار شک و تردید شوند، وجه دوم جمهوریت، مسئولان هستند که باید نقش خود را درست ایفا کنند و خادم مردم باشند.

امام‌ جمعه شهرکرد تأکيد کرد: مسئولان باید با خدمت‌رسانی به مردم، کار صواب و مستحکم انجام دهند و با عملکرد خود امید را به مردم تزریق کنند؛ امروز جایی برای یأس‌آفرینی نداریم چراکه نظام اسلامی چشم‌انداز و آینده عالی دارد و می‌رود که آرمان‌ها به منصه ظهور برسند.

نکونام در پایان با یادآوری جایگاه قوی ایران در دیپلماسی خارجی و تعامل با همسایگان، عربستان و شرق گفت: جمهوری اسلامی آنقدر قوی است که با حفظ مواضع سیاسی و شعائر اسلامی و ارزش‌های انقلاب این تعاملات را بر مبنای عقلانیت برقرار کرده است، بی‌آنکه امتیازی بدهد.

انتهای پیام
captcha