علمای انقلابی و پیشکسوت چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شدند + عکس
کد خبر: 4120604
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

علمای انقلابی و پیشکسوت چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شدند + عکس

«همایش تجلیل از روحانیون پیشکسوت مبارز و انقلابی» عصر روز گذشته ۱۸ بهمن‌ماه با حضور مشاور رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه استان و جمعی از روحانیون پیشکسوت استان در سالن جلسات دفتر امام‌جمعه شهرکرد برگزار شد.

تجلیل از روحانیون پیشکسوت مبارز چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، «همایش تجلیل از روحانیون پیشکسوت مبارز و انقلابی» عصر روز گذشته ۱۸ بهمن‌ماه با حضور مشاور رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه استان و جمعی از روحانیون پیشکسوت استان در سالن جلسات دفتر امام‌ جمعه شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدیدالله شیرمردی، مشاور شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در این همایش با اشاره به اینکه ایرانیان از پیش از ورود اسلام موحد بودند، اظهار کرد: لباس بختیاری‌ها نماد معبد و عبادتگاه است که امروز در هیبت مسجد نمود دارد و یا در تخت جمشید یک مصداق از برهنگی زنان نمی‌توان یافت، پیداست که این سرزمین با وجود تمام فراز و نشیب‌ها در طول تاریخ هیچگاه از معنویت جدا نشده است.

وی با ذکر اینکه انقلاب اسلامی نیز با وجود تحریم‌های فلج‌کننده توانسته کارهای بزرگی همچون نانو، ساخت و پرتاب ماهواره و موشک و پهپاد و ... انجام دهد، ادامه داد: مشکلات اقتصادی را می‌بینیم اگرچه در این زمینه مشکل بیان و کار رسانه‌ای و تبلیغات داریم و لذا باید بسیج شده و فضای مجازی را به فضای جهاد در دفاع از انقلاب تبدیل کنیم.

شیرمردی با گرامیداشت چهل‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب و با پاسداشت رشادت‌ها و مجاهدت‌ها در این مسیر، بیان کرد: روحانیت پیشکسوت و مبارز انقلابی به گردن ما حق دارد و می‌طلبد که حوزه علمیه و دیگر نهادها نسبت به ترجمه شرح حال این روحانیون و یا تهیه مستند و فیلم از مبارزات آنان اقدام کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اسلام باید به دست ایرانیان در عالم منتشر شود و هشت آیه قرآن ناظر بر این مهم به‌صورت‌ غیرمستقیم از جمله در سوره‌های جمعه و مائده آمده است.

شیرمردی تأکید کرد: تاریخ گواهی می‌دهد که تمام حکومت‌ها در ايران مدیون روحانیون و عرفا و علما هستند و امروز نیز تمام قدرت‌های جهانی جمع شوند به‌ مدد وجود روحانیت مبارز و مجاهد که معتقد است عمامه ما کفن ماست، نمی‌تواند کاری انجام دهد.

نقش‌آفرینی ۴۰ روحانی استان در مبارزات انقلاب

در ادامه، حجت‌الاسلام اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه روحانیت همواره پرچمدار مبارزه با استعمار و استثمار بوده است، اظهار کرد: نقش پررنگ روحانيت را در صحنه‌های مختلف تاریخ از نهضت تنباکو تا نهضت ملی شدن صنعت نفت و پیروزی انقلاب مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: فتوای میرزای شیرازی تنها یک سطر بود اما کمپانی انگلیسی را از ایران برچید و این فتوا درواقع مبارزه چندگانه میرزا با استبداد دستگاه سلطنت و نیز مبارزه با نفوذ استعمار و نيز غربزدگان روشنفکرنما بود.

سعیدی بیان کرد: بیگانه می‌خواهد در تمامی ساحت‌ها سلطه و نفوذ ویران‌کننده داشته باشد و دعوا بر سر استقلال کشور است و اینها در مبارزات روحانیت هوشیار و در ر‌أس آنان، امام خمينی(ره) موضوعیت دارد.

وی با تأکید بر اینکه روحانیت با تکیه بر اسلام ناب و بازسازی اندیشه دینی توانست اصلاحاتی عمیق در نظام اجتماعی ایجاد کند، گفت: امواج خروشان انقلاب اسلامی می‌رود تا سلطه‌گری نظام استبداد را برچیند؛ حوزه علمیه عهده‌دار تغذیه فکری و فرهنگی جامعه بوده و مغز متفکر و قلب تپنده اسلام هستند.

مدیر حوزه علمیه استان تصریح کرد: تمام ترس استکبار آن است که فقه و دین به مدد حوزه جنبه عملی در جامعه پیدا کند و راه عملی کردن فقه آن است که نهضت‌ انقلاب اسلامی زنده بماند که تداوم این نهضت با خون و با جد و جهد و جهاد است.

سعیدی در پایان گفت: این همایش به یاد طلایه‌داران عشق و ایثار، رشادت‌ها و مجاهدت‌های روحانیون مبارز، انقلابی و زجرکشیده انقلاب اسلامی در خطه چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود؛ در این راستا حدود ۴۰ روحانی مبارز در استان احصا شد که برخی‌ از این چهره‌ها امروز حضور دارند.

یادآور می‌شود، در این همایش از ۱۱ روحانی پیشکسوت و مبارز چهارمحال‌وبختیاری که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش فعال داشته و متحمل زندان و شکنجه بوده و یا در تبلیغ و انتشار امام راحل(ره)نقش داشته‌اند، با اهدای لوح یادبود تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام
captcha