اولین همایش آیت‌الله سیدابوالقاسم دهکردی برگزار شد + عکس
کد خبر: 4120489
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
در شهرکرد

اولین همایش آیت‌الله سیدابوالقاسم دهکردی برگزار شد + عکس

«اولین همایش ملی آیت‌الله سیدابوالقاسم نجفی دهکردی» امروز ۱۸ بهمن‌ماه با حضور مشاور رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری و رئیس دانشگاه شهرکرد و با مشارکت مدیران مدارس علمیه، اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب و دانشجویان در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

همایش آیت الله دهکردی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، «اولین همایش ملی آیت‌الله سیدابوالقاسم نجفی دهکردی»، امروز ۱۸ بهمن‌ماه با حضور مشاور رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری و رئیس دانشگاه شهرکرد و با مشارکت مدیران مدارس علمیه، اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب و دانشجویان در سالن همایش‌های دانشکده فنی مهندسی دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در این همایش با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و با اشاره به اینکه نخستین همایش ملی آیت‌الله دهکردی کار مشترک میان حوزه علمیه و دانشگاه‌‌های استان و مشارکت اساتید این دو نهاد است، اظهار کرد: این همایش با نام بزرگ‌مرد علم و دین بهانه‌ای شد تا اساتید حوزه و دانشگاه کنار یکدیگر اجتماع کنند و این یک مصداق از وحدت حوزه و دانشگاه است که یقیناً اهداف مقدس و والا را دنبال می‌کند.

برگزاری کنگره مفاخر دینی استان در دست برنامه‌ریزی است

وی با ذکر اینکه این همایش شروعی برای تفاهمات و تعاملات مشترک و فصل جدید همکاری حوزه و دانشگاه در استان است، ادامه داد: ما در مجاورت هم می‌توانیم بهترین کارها را انجام دهیم و با احیای اندیشه‌های امثال آیت‌الله دهکردی‌هاست که می‌توان علم، معنویت، اخلاق و امید به رشد استان را زنده‌تر کرد.

سعیدی بیان کرد: این همایش می‌تواند یک زمینه و بستر برای کنگره‌های عالمان و مفاخر دینی مؤثر چهارمحال‌وبختیاری باشد و از صاحبان قلم انتظار داریم که دست به قلم شده و آثار خود را در زمینه علمای دینی و افتخارآفرینان عرصه علم و عرفان استان خلق کنند چرا که در سال آینده شاهد برپایی همایش مفاخر دینی استان خواهیم بود.

این مدرس حوزه علمیه استان با تأکید بر اینکه مردمان این دیار علم و معرفت دینی خود را مرهون عالمان هستند، گفت: این دسته از علما مد نظر همایش ملی مفاخر دینی استان است که جزئیات این همایش متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال ۱۴۸ مقاله به دبیرخانه همایش آیت‌الله دهکردی

در ادامه، حجت‌الاسلام و المسلمین سعید صفی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تکریم علما باید در دستور کار قرار بگیرد، اظهار کرد: حتی شاهد داریم که برخی حوزویان استان نیز شناخت کافی از مفاخر حوزوی که نقش خود را به‌خوبی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی ایفا کردند، ندارند.

وی افزود: کتابخانه تخصصی آیت‌الله دهکردی در کتابخانه مرکزی دانشگاه شهرکرد دایر است اما می‌طلبد تمامی آثار این عالم در این کتابخانه گنجانده شود.

صفی با بیان اینکه 148 مقاله به دبیرخانه همایش ملی آیت‌الله سید ابوالقاسم دهکردی ارسال شد، توضیح داد: از این تعداد 65 مقاله پذیرفته شده است که امیدواریم این همایش در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند عمل معصوم در طول تاریخ تشییع در راستای تشکیل جامعه اسلامی مغفول مانده است، گروه‌های معارف و الهیات باید علمای اسلام را معرفی کنند.

یادآور می ‌شود، در همایش یک روزه آیت‌الله دهکردی در دانشگاه شهرکرد، چهار مقاله برتر به‌صورت سخنرانی ارائه می‌شود؛ همچنین علاوه بر ارائه مقالات برگزیده در روز همایش، مقالات پذیرفته شده نیز در دو فصلنامه «پژوهشنامه فرهنگ و معارف دینی» و سایر آنها در مجموعه مقالات همایش به چاپ خواهند رسید. حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، و دکتر نجفی دهکردی، از نوادگان آیت‌الله دهکردی از دیگر بخش‌های این همایش است.

انتهای پیام
captcha