دومین آزمون عمومی حفظ در شهرکرد برگزار می‌شود
کد خبر: 4116793
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
نیمه دوم بهمن

دومین آزمون عمومی حفظ در شهرکرد برگزار می‌شود

مدیر مؤسسه قرآن و عترت(ع) الرحمن شهرکرد گفت: دومین آزمون اعطای مدرک عمومی حفظ قرآن کریم به‌صورت شفاهی و حضوری همراه با اعطای مدرک معتبر از سازمان تبلیغات اسلامی، در نیمه دوم بهمن‌ماه در شهرکرد برگزار می‌شود.

حفظ قرآن کریم

روح‌انگیز بهرامی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت(ع) الرحمن شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه این مؤسسه یکی از مجریان طرح اعطای مدرک حفظ عمومی به حافظان استان با همکاری اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان است، اظهار کرد: تا کنون یک دوره از این آزمون در این مرکز قرآنی برگزار شده است که از مجموع ۵۰ حافظ شرکت‌کننده، ۲۵ نفر موفق به اخذ مدرک حفظ عمومی شدند.

بهرامی ادامه داد: دومین آزمون اعطای مدرک عمومی حفظ قرآن کریم همراه با اعطای مدرک معتبر از سازمان تبلیغات اسلامی به‌صورت شفاهی و حضوری، در نیمه دوم بهمن‌ماه از سوی مؤسسه قرآنی الرحمن در شهرکرد برگزار می‌شود؛ علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این آزمون می‌توانند به سامانه https://hefz.telavat.ir/Guest/ مراجعه و یا با شماره ۳۲۲۲۱۳۱۲ تماس بگیرند.

وی با ذکر اینکه پیشروی تدریجی حافظ قرآن در ۱۰ مقطع شامل جزء‌های ۱، ۲، ۳، ۵، ۷، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ و حفظ کل از جمله مزایای طرح اعطای مدرک عمومی حفظ قرآن است، تصریح کرد: این آزمون در سه بخش حُسن حفظ، فصاحت و درک معنا برگزار می‌شود و حافظان قرآن این امکان را دارند که با شرکت در این آزمون که چهار بار در سال برگزار می‌شود، سطح خود را ارتقا دهند و پس از مدتی، با آمادگی کامل در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن شرکت کنند.

بهرامی با تصریح اینکه طرح اعطای مدرک عمومی حفظ قرآن قالب گسترش یافته ارزیابی و آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان است، افزود: در این طرح، سطح قرائت حفاظ در مقایسه با حدنصاب سطح قرائت در آزمون اعطای مدرک تخصصی پایین‌تر و راحت‌تر دیده شده و لذا همه حافظان قرآن امکان حضور در این طرح را دارند تا از مدرک حفظ عمومی قرآن بهره‌مند شوند.

یادآور می‌شود، براساس اعلام اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، تا کنون ۱۷ مؤسسه، خانه قرآن و دارالقرآن آموزش و پرورش در شهرستان‌های چهارمحال‌وبختیاری به‌عنوان مراکز مجاز آزمون‌های مدرک عمومی حفظ معرفی و فعال شده‌اند.

انتهای پیام
captcha