برپایی محافل قرآنی و جهاد تبیین در مدارس شهرکرد
کد خبر: 4103752
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰

برپایی محافل قرآنی و جهاد تبیین در مدارس شهرکرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد از برنامه‌ریزی این نهاد برای برپایی سلسله برنامه‌های هفتگی «محفل قرآنی و جهاد تبیین» در مدارس سطح شهرستان در طول سال تحصیلی خبر داد.

محافل قرآنی در مدارس شهرکرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عرفان‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با اشاره به برپایی سلسله برنامه‌های هفتگی «محفل قرآنی و جهاد تبیین» در مدارس سطح شهرستان، گفت: با توجه به تعطیلی دو ساله آموزش حضوری و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان از طریق آموزش مجازی که باعث دوری آنان از برنامه‌های تربیتی و پرورشی شد، شاهد بروز مشکلاتی به ویژه در حوادث اخیر بودیم.

وی ادامه داد: دشمن در فتنه‌آفرینی‌ها به ویژه در حوادث اخیر، در مورد قشر دانش‌آموز نیز برنامه‌ریزی‌های جدی داشته است لذا تلاش کردیم که ظرفیت اداره تبلیغات اسلامی و مجموعه‌های قرآنی را در خدمت آموزش و پرورش و مدارس قرار دهیم که هماهنگی‌های لازم با ادارات آموزش و پرورش نواحی یک، 2 و لاران انجام شد تا هر هفته یک «محفل قرآنی و جهاد تبیین» در یکی از مدارس سطح شهرستان برگزار شود.

عرفان‌نژاد با تصریح اینکه این محافل هفتگی تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه دارد و تقریباً تمام مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه شهرستان تحت پوشش قرار می‌گیرند، گفت: این محافل با میزبانی مدارس و مشارکت دانش‌آموزان به‌ویژه نوجوانان قرآنی انجام می‌شود و تلاوت قرآن توسط این افراد را داریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی با هدف سنجش و ارزیابی اطلاعات قرآنی دانش‌آموزان و نیز تشویق آنان با اهدای جوایز، دعوت از قاریان برجسته استان برای تلاوت آیاتی از قرآن کریم، تجلیل از دانش‌آموزان قرآنی مدارس، بیان نکات تفسیر متناسب با سن دانش‌آموزان و تبیین و روشنگری مسائل روز از دیگر بخش‌های محافل قرآنی و جهاد تبیین در مدارس است.

عرفان‌نژاد با ذکر اینکه بازخورد مسئولان مدارس نسبت به این محافل متفاوت است، تصریح کرد: مدیران برخی مدارس دغدغه‌مندی بیشتر و همراهی بهتری دارند و لذا برنامه‌ها با کیفیت بالا و محتوای غنی از جمله تواشیح و سرود و حتی پهن کردن سفره‌های نذری در این آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود، در برخی مدارس نیز این دغدغه به مراتب کمتر است اما در مجموع، استقبال از این برنامه از سوی مدارس مطلوب است.

وی با تأکید بر اینکه آیات منتخب برای تلاوت و تفسیر در این محافل متناسب با سن دانش‌آموزان و شرایط روز هستند، گفت: این مفاهیم و نکات قرآنی در قالب‌های جذاب نظیر شعر و داستان و مسابقه به دانش‌آموزان منتقل می‌شود. به فعالان فرهنگی توصیه می‌شود که در تعامل با دانش‌‎آموزان قالب‌های غیرمستقیم را به جای بحث و گفت‌وگوی مستقیم برای پاسخگویی به شبهات انتخاب کنند.

انتهای پیام
captcha