شهادت، پیش‌برنده ملت حق‌طلب ایران است
کد خبر: 4095038
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
امام‌جمعه شهرکرد:

شهادت، پیش‌برنده ملت حق‌طلب ایران است

امام‌جمعه شهرکرد گفت: در میان ملت حق‌طلب ایران، شهادت هیچگاه سبب بازدارندگی نشده و همواره پیش‌برنده بوده است، ما این روحیه را از امام حسین(ع)، امیرالمؤمنین(ع) و ائمه اطهار(ع) آموخته‌ایم، پیرو مکتب آنها هستیم و باکی نداریم.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه امروز، ششم آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد اظهار کرد: پروردگار متعال از حق‌الله می‌گذرد اما برخلاف اینکه اختیار عالم در دست اوست و می‌تواند از حق‌الناس بگذرد، اما می‌فرماید باید صاحب حق از این امر بگذرد تا من نیز بگذرم.

نکونام با اشاره به روز پدافند غیرعامل، تصریح کرد: این مسئله مهم به یک دستگاه خاص ارتباط ندارد، بلکه همه مسئولند و باید تلاش کنند تا به وظایف امنیتی به خوبی عمل شود، این امنیت شامل امنیت نظامی، روانی، اخلاقی و همه‌جانبه است، زیرا پدافند مجموعه گسترده‌ای دارد که همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها باید فعال شوند و وظایف امنیتی خود را انجام دهند تا جلوی ناامنی‌ها، هجمه‌ها و ضایعات و مشکلاتی که گریبانگیر جامعه است، گرفته شود.

وی در ادامه به شهادت شهید فهمیده، روز نوجوان و دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: شهید ۱۳ ساله‌ای که امام راحل(ره) او را رهبر نامید با فداکاری و ایثاری که از خود نشان داد و با منفجرکردن تانک دشمن به درجه والای شهادت نائل شد، ایثار، از خودگذشتگی و تحویل و ترویج فرهنگ ایثار به جامعه از ارزش‌های انقلاب است.

نکونام بیان کرد: هر چند برخی نتوانسته‌اند این ارزش‌ها را به درستی تحلیل کنند و گاهی تحلیل‌های نادرست ارائه دادند و این مسئله را نوعی خودکشی قلمداد کردند، کسی که با شهادت خود می‌تواند جلوی دشمن را بگیرد خودکشی نکرده بلکه ایثار، راه را باز کردن برای حرکت، برداشتن موانع از سر راه است، کما اینکه دشمن مانع است و از هر طریقی باید او را از سر راه برداشت، شهید فهمیده پیشگامی را به ما یاد داد، بنابراین لازم است امروزه ارزش‌های والای دینی به جوانان و نوجوانان القا شود و اجازه نداد با روایات و تحریف‌ها ذهن آن‌ها به گونه‌ای دیگر شکل بگیرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت اولین شهید محراب مرحوم آیت‌الله قاضی طباطبایی امام جمعه تبریز در سال ۵۸ توسط گروه انحرافی فرقان، توضیح داد: ما ملتی هستیم که با این ترورها خو گرفته و با ریخته شدن خون در محراب، مساجد، امامزاده‌ها و حرم ائمه(ع) انس گرفتیم، از همان ابتدا دشمن تاب پیوند عمیق بین مردم و حقیقت دینی را نداشت.

امام‌جمعه شهرکرد ادامه داد: از همان ابتدا گروه‌های مختلف انحرافی را به جان این ملت انداختند و افرادی را پرورش دادند که ذهن‌شان توسط آن‌ها آماده شد تا در برابر این ملت قرار گیرند و تا امروز این مسئله ادامه داشته، البته تا امروز نتیجه‌ای نگرفته و نخواهند گرفت، اقتدار روز افزون ایران در پرتو خون‌ها، ایثارگری‌ها، مقاومت‌ها مشاهده شده است.

چرایی دامن زدن دشمن به آشوب‌ها

نکونام تأکید کرد: علت اینکه امروز به اغتشاشات به صورت گسترده دامن می‌زنند این است که می‌بینند همه راه‌ها برایشان بسته شده و ایران روز به روز در اقتدار است، در میان مردم و اين ملت حق‌طلب شهادت هیچگاه سبب بازدارندگی نشده و همواره پیش‌برنده بوده است، ما این روحیه را از امام حسین(ع)، امیرالمؤمنین(ع) و ائمه اطهار(ع) آموخته‌ایم، پیرو مکتب آن‌ها هستیم و باکی نداریم.

وی در ادامه به مضامینی از آیات ۳۵ تا ۳۷ سوره ابراهیم اشاره و بیان کرد: داستان حضرت ابراهیم امنیت و دنبال بت نبودن را می‌آموزد، متأسفانه گاهی افرادی امنیت جامعه را بر هم می‌ریزند و نمی‌توانند نگاه دوستانه به این کشور داشته باشند، بنابراین مخدوش شدن امنیت برای جامعه به معنای رصد نکردن و دشمنان را امیدوار کردن است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه میان اغتشاش‌گران و معترضان تفاوت وجود دارد، تصریح کرد: همه ما اعتراض داریم، رهبر معظم انقلاب اسلامی نيز مطالبات و اعتراضات را در مواقع مختلف بیان کرده و می‌کنند، معمولاً پاسخ اعتراض‌ها گرفته شده است اما اغتشاش‌گران جامعه را به هم ریخته و به دین، ارزش‌های دینی، مسجد، قرآن، حوزه علمیه و ارزش‌های والای دین و جایگاه رهبری اهانت کرده‌اند.

وی ادامه داد: نتوانستند در برجام کاری کنند و برگ برنده از آن‌ها گرفته شده است، هر چه تحریم‌ها را بیش‌تر بر ایران تحمیل کردند جلو رفتیم و نتوانستند از رشد کشور جلوگیری کنند، یعنی هر چه تلاش کردند آبادانی کشور بیش‌تر، دولت فعال‌تر، ارتباط دولت با مردم بیش‌تر شد به همبن دلیل احساس ناکامی کردند. از تحریک اقوام و اختلاف‌اندازی‌ها ناکام مانده و می‌بینند از تحریک مردم و تحریف حقایق نتیجه‌ای کسب نکردند، به همین دلیل فکر می‌کنند با اغتشاش می‌توانند دل مردم را خالی کنند.

نکونام افزود: گرچه آرامش مردم به هم ریخته اما مردم دست از آرمان‌های خود برنخواهند داشت، از طرفی امروز آمریکا همچون شیطان و رسانه‌های استکبار مردم را گمراه می‌کنند، بنابراین لازم است مردم هر چه می‌توانند صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند و با اتحاد و انسجام جامعه را پیش‌رونده به سوی توحید و آیین توحیدی هدایت کنیم، نباید دست از فرهنگ دینی، قرآنی و عاشورایی برداشت و تسلیم انحراف‌افکنی دشمن شد.

انتهای پیام
captcha