فرهنگ عذرخواهی از مردم در مسئولان نهادینه شود
کد خبر: 4091405
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

فرهنگ عذرخواهی از مردم در مسئولان نهادینه شود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: فرهنگ عذرخواهی از مردم باید در مسئولان نهادینه شود، یک مسئول اگر کوتاهی می‌کند و در کارش خطایی رخ می‌دهد باید از مردم بابت این خطا عذرخواهی کند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، ۲۰ مهرماه در جلسه مشترک «شورای اداری چهارمحال و بختیاری و جلسه معارف مدیران» با اشاره به حوادث و آشوب‌های اخیر در کشور، اظهار کرد: نیروی انتظامی در این حوادث مظلوم واقع شد اما این حوادث موجب شد که خدمات آنها بیشتر دیده شود و مورد مهر و محبت در جامعه واقع شوند که این مسئله یک نعمت است.

نکونام افزود: با فرمایشات مقام معظم رهبری پرده‌ها کنار رفت و واقعیات نمایان شد، برخی افراد در وضعیت غبارآلودی قرار گرفتند که باید به رهنمودها توجه جدی شود و بیعت با مقام معظم رهبری صورت بگیرد؛ دشمن وانمود می‌کند که مردم از نظام دل کنده‌اند اما حضور گسترده آنان در اجتماعات نشان می‌دهد که از نظام پا پس نکشیده‌اند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های استانی عملکرد خوبی در پوشش راهپیمایی لبیک‌ به بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری در شهرکرد داشتند، تأکید کرد: اما جای گلایه و ابهام وجود دارد که چرا رسانه ملی عملکرد مناسبی در پوشش خبری این اجتماع نداشت.

نکونام با تأکید بر اینکه نباید سستی در اقدامات صورت بگیرد، بیان کرد: کار امروز نباید به فردا موکول شود، کارگزاران باید جهادی عمل کنند و آنچه مردم را در صحنه نگه می‌دارد، عمل است. شعارها باید در میدان عمل تحقق پیدا کند، مصوبات سفر ریاست جمهوری باید به مرحله اجرا در بیاید و با جدیت دنبال شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به هفته وحدت، گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند باید پست‌ها و مسئولیت‌ها به افرادی داده شود که با ظرفیت آنها سازگار باشد، اشرار و مفسدان نباید پست بگیرند و همچنین به افراد کم‌ظرفیت نباید پست داده شود.

وی تأکید کرد: در حفظ بیت‌المال باید کوشا باشیم، به‌خاطر ترس از دیگران با احکام خدا بازی نکنیم، اموال موجود در خزانه و بانک امانت است و باید در حفظ آن کوشا باشیم.

نکونام با بیان اینکه فرهنگ عذرخواهی از مردم در مسئولان نهادینه شود، یادآور شد: مسئول اگر کوتاهی می‌کند و در کارش خطایی رخ می‌دهد باید از مردم بابت این خطا عذرخواهی کند.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه نماز در جامعه باید زنده نگه داشته شود، توضیح داد: نماز رأس دین است و نباید به این فریضه بی‌اعتنایی کنیم، نگذاریم نماز و اماکن عبادی کمرنگ شوند.

وی در پایان تصریح کرد: فرصت خدمت محدود است، پشیمانی سودی ندارد و باید در طول خدمت کارگزار خوبی برای مردم و نظام اسلامی باشیم.

مردم شایسته خدمت هستند

در ادامه، غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی منافع نامشروع دشمنان به خطر افتاد، اظهار کرد: این دشمنان با توسعه و استقلال ایران مخالف هستند، مدعیان حقوق بشر تنها در مواقعی واکنش نشان می‌دهند که منافعشان به خطر افتاده باشد.

حیدری با بیان اینکه منافقان، حزب دموکرات و کومله پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۷ هزار نفر را در این کشور ترور کردند، اضافه کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی این افراد با اقدامات خرابکارانه و ترور اجازه نمی‌دادند که پروژه‌های عمرانی اجرا و به مردم خدمات‌رسانی شود، این افراد امروز مدعی حقوق بشر شده‌اند.

وی افزود: در حوادث اخیر کشور عده‌ای درصدد بودند تا علاوه بر برهم زدن آرامش مردم به اموال عمومی نیز آسیب بزنند، کشته‌سازی نیز از دیگر اقدامات این افراد بود، اما مردم با حضور به موقع خود در صحنه از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند، امروز وحدت و همدلی یکی از نعمت‌های بزرگ جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

حیدری با تأکید بر اینکه مردم کشورمان شایسته خدمت هستند، گفت: مسئولان باید از فرصت خدمت‌گزاری به نحو احسن استفاده کنند، کارگزاران نظام جمهوری اسلامی به پاس شکرگزاری از  فرصت خدمت باید خدمت صادقانه را سرلوحه کار خود قرار دهند، مسئولیت ماندنی نیست و نباید کار امروز را به فردا موکول کنیم.

استاندار از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات ۱۴۰۰ در استان توسط دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: در شش ماهه ابتدایی سال‌جاری، جذب اعتبارات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو برابر شده است، همچنین ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبارات ماده ۵۶ برای اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه سدسازی، راه، آب و فاضلاب و جاده مصوب شده است.

وی افزود: مقرر شد بانک رفاه ۶۰۰ میلیارد تومان، بانک ملی ۳۵۰ میلیارد تومان، صادرات ۳۵۰ میلیارد تومان و بانک توسعه صادرات نیز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب ماده ۵۶ به پروژه‌های عمرانی چهارمحال و بختیاری پرداخت کند، دستگاه‌های اجرایی مرتبط نسبت به پیگیری این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.

حیدری با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید درخواست وجه برای پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام را در دستور کار قرار دهند، یادآور شد: برای جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری و همچنین اعتبارات ۱۴۰۱ نیازمند ظرفیت‌سازی توسط دستگاه‌های اجرایی هستیم، این درخواست به سازمان برنامه و بودجه و اداره‌کل اقتصاد و دارایی ارسال شود تا پروژه‌ها فعال شوند، در سفر ریاست جمهوری برخی وزارتخانه‌ها متعهد به تامین اعتبار هستند، مدیر مربوطه باید این مسئله را با جدیت از وزارت متبوع پیگیری کنید.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به افتتاح ۳۱۲ پروژه عمرانی در هفته دولت، اضافه کرد: باید با یک برنامه‌ریزی صحیح بخش مهمی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان تا دهه فجر تکمیل و به بهره‌برداری برسد، این کار با همت و کار جهادی در تمامی حوزه‌ها امکانپذیر است.

ضرورت توجه به نماز جماعت در ادارات

وی تصریح کرد: تمامی مدیران استانی و شهرستانی باید پاسخگوی مردم باشند، اداراتی که مراجعات مردمی آن‌ها به استانداری زیاد است، نمره منفی می‌گیرند، باید از ظرفیت بخشداران و دهیاران برای حل مشکلات هر روستا و بخش استفاده شود.

حیدری با تأکید بر اینکه باید نماز جماعت در ادارات به‌صورت پرشور برگزار شود، بیان کرد: همچنین تمامی مساجد چهارمحال و بختیاری باید دارای روحانی باشند، این مسئله جزو وظایف اجتماعی مدیران است.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال باید در دستور کار تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها آغاز شده است، بانک‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند، برگشت تسهیلات ظلم به مردم استان است.

وی از کاهش تخلفات اداری در چهارمحال و بختیاری در سال‌ جاری خبر داد و بیان کرد: هیچ تخلفی نباید در دستگاه‌های اجرایی صورت بگیرد، این مسئله به افزایش تاب‌آوری مردم و ایجاد رضایت‌مندی کمک می‌کند.

حیدری با بیان اینکه ۲۹ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای و ۳۷ نقطه حادثه‌خیز شهری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، تأکید کرد: باید این نقاط حادثه‌خیز توسط اداره‌کل راهداری و شهرداری‌های استان با استفاده از تمام ظرفیت ماشین‌آلات مرتفع شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بحران آمادگی لازم را برای مقابله با وقوع سیلاب قبل از آغاز بارش‌ها در استان داشته باشند.

انتهای پیام
captcha