مردم اجازه تعرض و آسیب به جمهوری اسلامی را نمی‌دهند
کد خبر: 4087441
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
حجت‌الاسلام نکونام:

مردم اجازه تعرض و آسیب به جمهوری اسلامی را نمی‌دهند

امام‌ جمعه شهرکرد گفت: مردم انواع مطالبه‌ها را دارند، اما این رفتارهای اخیر با مطالبه صحیح متفاوت است و مردم اجازه تعرض و آسیب به جمهوری اسلامی را نخواهند داد.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده‌ ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، امروز، اول مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به آیه ۳۱ سوره مبارکه ابراهیم، گفت: در این آیه دو مطلب مورد توجه قرار گرفت، خداوند بندگان را به خود نسبت می‌دهد و این نشانه انس و الفت خداوند با بندگانش است، همچنین خداوند در این آیه دو مسئله کلیدی و ریشه‌ای را از بندگانش انتظار دارد.

امام‌ جمعه شهرکرد افزود: خداوند بر روی ارتباط با بندگانش تأکید دارد و مهم‌ترین و کلیدی‌ترین ابزار برای ارتباط با خداوند اقامه نماز است، نباید اجازه بدهیم که نماز در بین جامعه اسلامی کمرنگ شود، خداوند در سوره ابراهیم به پیامبرش تأکید می‌کند که نماز به‌صورت پررنگ اقامه شود.

وی با بیان اینکه انسان مسلمان باید دارایی‌های خود را در آسایش، سلامت و آرامش خلق خدا به‌کار بگیرد، گفت: مؤمنان اموال و دارایی‌های خود را در راه خدا وقف کنند و نگذارند این اموال موجب کمرنگ شدن دین در جامعه شود، اگر رابطه بنده با خداوند اصلاح شود، جامعه نیز اصلاح خواهد شد و سایر رابطه‌های او با افراد جامعه نیز اصلاح می‌شود.

نکونام تأکید کرد: نباید اجازه دهیم که زمین در دست دنیاپرستان، مفسدان و مستکبران باشد و باید حکومت ولایی و نبوی در زمین شکل بگیرد، این‌ها توصیه خداوند به بندگانش در قرآن کریم است. کسی که کار خود را صادقانه، جهادی، با دغدغه و عقلانیت انجام دهد در دام دشمن نمی‌افتد، مؤمنان با احسان زندگی کنند تا دچار گمراهی نشوند، از مصادیق احسان می‌توان به زکات، خمس، رعایت حلال و حرام، نماز جماعت، فعال اجتماعی بودن، ولایت‌محور بودن و تقویت شعائر اسلامی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در ایام گرامیداشت آغاز دفاع‌مقدس هستیم، بیان کرد: باید روایت‌گری صحیح از جنگ تحمیلی داشته باشیم، نباید اجازه دهیم که دفاع‌مقدس تحریف شود و بزدلان آن را روایت کنند، این افراد تلاش‌های رزمندگان را هدر می‌دهند. ۷ مهرماه به‌عنوان بزرگداشت فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس نامگذاری شده است، تعدادی از این فرمانده‌هان در سانحه هوایی به شهادت رسیدند.

جبران ضایعات تعطیلی مدارس

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه شاهد بازگشایی کاملاً حضوری مدارس پس از دو سال کرونایی در مهرماه هستیم، اظهار کرد: با یک اراده قوی مدارس بازگشایی شوند و ضایعاتی که تعطیلی مدارس به‌همراه داشت با کار و آموزش جهادی جبران شود، رسالت آموزش و پرورش همگانی است و همه باید در استحکام نظام تعلیم و تربیت گام بردارند.

وی با بیان اینکه در این روزها در کشور با وقایعی مواجه بودیم، بيان کرد: این وقایع سوژه‌ای را برای آسیب‌دیدگان از جمهوری اسلامی و دشمنان فراهم کرد تا به زعم خود یک ضربه کاری به نظام اسلامی وارد کنند، این‌ها نمی‌خواهند بفهمند که تا امروز هر چه فتنه کردند، بصیرت مردم این فتنه‌ها را خنثی کرد و پایه‌های حکومت اسلامی مستحکم‌تر شد.

نکونام تأکید کرد: ۳۰۰ ماهواره در فضا کل جهان را تحت نظر دارد که از این تعداد، ۱۶۰ ماهواره فضای ایران اسلامی را پوشش می‌دهد، این ماهواره‌ها توسط آمریکا، اسرائیل، انگلیس، صعودی و ... هدایت می‌شود، همچنین با ۲۶۰ شبکه تلویزیونی می‌خواهند بر افکار مردم ایران تأثیر بگذارند، برای مردم ایران رایگان محتوا تولید می‌کنند ولی از مردم کشور خودشان هزینه دریافت می‌کنند.

اهمیت اقتدار پلیس

خطیب نماز جمعه شهرکرد بیان کرد: اجتماع بزرگ اربعین، حضور رئیس‌جمهور در اجلاس شانگهای و سازمان ملل و دستاوردهای انقلاب اسلامی امید در بین مردم را افزایش داد و دشمنان درصدد بودند تا وقایع اخیر کشور این مسائل را کمرنگ کنند، روایت‌های متعددی صورت گرفت، شبهه‌هایی در اذهان با فوت مهسا امینی ایجاد کردند، این حادثه جای تاسف دارند، رئیس‌جمهور ضمن همدردی با خانواده متوفی، دستور رسیدگی سریع به موضوع را خواستار شدند، اما در هر پیشامدی باید قانون مرجع باشد، اگر پس از بررسی جامع و کامل فردی قصور داشت باید با او برخورد شود نه اینکه یک مجموعه خدوم را زیر سوال ببریم.

وی با اشاره به اینکه پلیس در جامعه امنیت‌آفرین است، توضیح داد: اگر اقتدار پلیس آسیب ببیند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، چهره پلیس با این همه خدمات و تلاش شبانه‌روزی نباید مخدوش شود، نباید جایگاه آن را سست کنیم، از فعالان انقلابی و اقشار مختلف که در سایه امنیت‌آفرینی پلیس هستند، انتظار داریم که آب به آسیاب دشمن نریزند و به پلیس آسیب نزنند، در این ایام حرف‌هایی از برخی افراد زده شد که انتظار نمی‌رفت.

نکونام با تأکید بر اینکه حجاب یک فرضیه دینی است، گفت: نظام اسلامی موظف است که حافظ تمامی ارزش‌ها به ویژه حجاب اسلامی باشد، حجاب از اموری است که کوتاهی در آن انواع مفاسد و بی‌بندباری در جامعه را در پی دارد، دشمن در تلاش است تا برهنگی را ترویج کند و لباس‌های مبتذل را بر تن بانوان بپوشاند و شهوت‌رانی را ترویج دهد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: آن‌چه این روزها در کشور رخ داد، یک جریان حساب‌شده توسط دشمن بود، برخی از افراد عواطف و احساساتشان بر اثر مرگ یک انسان جریحه‌دار شد، اما برخی پیش‌قراول این اغتشاشات بودند، اهداف خاص خود را داشتند، آتش کشیدن مسجد، قرآن، تخریب اموال عمومی، حمله به آتش‌نشانی، کشیدن روسری از سر زنان و شعارهای ساختارشکن با مرگ یک انسان ارتباطی ندارد و این کار دشمن است.

وی تصریح کرد: امروز نمازگزاران در محکومیت اغتشاش‌گران و مزدوران بیگانگان در مصلی اجتماع می‌کنند، مردم به این افراد میدان نمی‌دهند، مردم انواع مطالبه‌ها را دارند، حرف‌های مردم در خطبه‌های نماز جمعه گفته و مطالبه می‌شود، اما این رفتارها با مطالبه صحیح متفاوت است و مردم اجازه تعرض و آسیب به جمهوری اسلامی را نخواهند داد.

نکونام در پایان تأکید کرد: دل مردم برای جمهوری اسلامی می‌تپد، برخی رضاشاه‌گونه و جلادگونه به جان حجاب افتاده‌اند و می‌خواهند شما را از ارزش‌های اسلامی جدا کنند، مؤمنان با پایبندی به نظام اسلامی و این اجتماعات این اجازه را به دشمن نمی‌دهند و باید نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.

انتهای پیام
captcha