احیای شورای عالی سینما و شورای هنر در دولت سیزدهم
کد خبر: 4069014
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

احیای شورای عالی سینما و شورای هنر در دولت سیزدهم

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به شکل‌گيری شورای عالی سينما به رياست معاون اول رئيس‌جمهور، اظهار کرد: اشخاص حقيقی و حقوقی در حوزه سينما و برخی وزارتخانه‌ها در اين شورا حضور دارند و دغدغه‌های فعالان اين حوزه در اين شورا مطرح و برای حل آن برنامه‌ريزی می‌شود؛ همچنين شورای هنر بعد از ۱۲ سال تعطيلی مجدداً احيا شد.

محمد خزاعی، معاون وزیر ارشاد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئيس سازمان سينمايی کشور، امروز، 15 تیرماه در دیدار با استاندار چهارمحال‌وبختیاری در شهرکرد با اشاره به شکل‌گيری شورای عالی سينما به رياست معاون اول رئيس‌جمهور، اظهار کرد: اشخاص حقيقی و حقوقی در حوزه سينما و برخی وزارتخانه‌ها در اين شورا حضور دارند و دغدغه‌های فعالان اين حوزه در اين شورا مطرح و برای حل آن برنامه‌ريزی می‌شود، همچنين شورای هنر بعد از ۱۲ سال تعطيلی مجدداً احيا شد.

وی با تأکيد بر اينکه در سفر به استان‌ها، نقاط ضعف و قوت در حوزه فرهنگ و هنر احصا می‌شود، تصریح کرد: درصدد هستيم تا سال ۱۴۰۳ با برنامه‌ريزی، بخشی از اين مشکلات را حل کنيم.

خزاعی با بيان اينکه طبق استانداردها بايد به ازای هر یک‌هزار نفر جمعيت يک سالن سينما وجود داشته باشد، يادآور شد: در کشور ايران مجموعاً ۶۰۰ سالن سينما وجود دارد، همچنين در ۲۳۲ شهرستان بالای ۵۰ هزار نفر جمعيت کشور، فاقد سينما است.

رئيس سازمان سينمايی کشور با اشاره به اينکه مردم علاقه شديدی به ديدن فيلم به‌صورت دسته‌جمعی دارند، تصریح کرد: سينما با افزايش تکنولوژی کارکرد خود را از دست نخواهد داد، سينماها کارکرد آموزشی نيز خواهند داشت.

وی تصريح کرد: مردم علاقه چندانی به سينماهای دولتی و قديمی ندارند، در صورتی که ۵۰ درصد هزينه ساخت سينما را منابع استانی تقبل کند، ۵۰ درصد اعتبارات آن را سازمان سينمايی تقبل خواهد کرد.

خزاعی با تأکيد بر اينکه در چهارمحال و بختياری دفتر سينمايی وجود ندارد، توضيح داد: درصدد هستيم تا پايان سال دفاتر سينمای جوان در استان‌ها را تجهيز کنيم، همچنين ۴۰۰ ميليون تومان برای ساخت فيلم کوتاه در استان اختصاص پيدا کرده است.

رئيس سازمان سينمايی کشور در پايان گفت: در برخی استان‌ها اگر فردی اقدام به احداث مرکز فرهنگی کند، به ازای هر مترمربع، مجوز يک مترمربع فضای تجاری از طریق شهرداری در اختیار فرد قرار می‌گیرد و اين يک مشوق محسوب می‌شود.

ضرورت جهش در سینمای انقلاب اسلامی

در این دیدار، غلامعلی حيدری، استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری با بيان اينکه جهش در حوزه سينما به‌ويژه سينمای انقلاب اسلامی يک مطالبه محسوب می‌شود، اظهار کرد: اميدواريم شاهد جهش در هنر انقلاب اسلامی باشيم.

حیدری با اشاره به برخی بدسليقه‌گی‌ها در توليد فيلم‌های سينمايی، گفت: نفوذ دشمنان جمهوری اسلامی در بحث هنر و فيلم بايد مورد توجه جدی قرار بگيرد.

وی با اشاره به اينکه زبان هنر يکی از مؤثرترين ابزارها برای بيان موضوعات مختلف است، بیان کرد: از زبان هنر می‌توان برای جهادتبيين و بيان دستاوردهای انقلاب اسلامی بهره‌مند شد.

حيدری با تأکيد بر اينکه سبک زندگی ايرانی ـ اسلامی در توليدات سينمايی مورد غفلت واقع شده است، تصریح کرد: متأسفانه در برخی توليدات هنری، افراد به سمت زندگی غربی سوق می‌دهند.

استاندار با اشاره بر اينکه ساخت فيلم با موضوعات دفاع مقدس، معرفی مشاهیر، فرماندهان دفاع مقدس و چهره‌های شاخص در دستور کار قرار بگيرد، بيان کرد: نيروهای توانمند و مستعد فراوانی در استان وجود دارد، گاهی عدم استقبال از توليدات سينمايی به‌دليل نبود توليدات فاخر است.

وی بيان کرد: می‌توان برای فيلم‌سازان سوژه‌های خاص تعريف کرد، نبايد توليدات سينمايی مروج فرهنگ غربی باشد، همچنين مشارکت مردم در فيلم‌سازی جلب شود تا شاهد توليد فاخر در اين حوزه باشيم، مردمی سازی سينما در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha