خدمات جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری در دوران جنگ
کد خبر: 4068248
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

خدمات جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری در دوران جنگ

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه کارمندان جهاد کشاورزی استان برای خدمت‌رسانی در دوران دفاع‌مقدس به مناطق محروم کردستان اعزام شدند؛ گفت: دشمنان برای جلوگیری از این اقدامات جهادی در زیر ماشین‌آلات آن‌ها مین می‌گذاشتند، مردم از حضور جهادگران جهادسازندگی در روستاهای محروم، خاطرات بسیاری دارند.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری، امروز، 12 تیرماه در یادواره «۶۴ شهید سنگرساز بی‌سنگر چهارمحال‌وبختیاری» با بیان اینکه کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا باید همگان را به فکر وا دارد، اظهار کرد: باید پیام، راه و سیره شهدا مورد توجه قرار بگیرد، در دوران دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید و ۹ هزار جانباز سنگرساز بی‌سنگر در کشور تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

حیدری افزود: کارمندان جهاد کشاورزی استان برای خدمت‌رسانی در دوران دفاع‌مقدس به مناطق محروم کردستان اعزام شدند، دشمنان برای جلوگیری از این اقدامات جهادی در زیر ماشین‌آلات آن‌ها مین می‌گذاشتند، مردم از حضور جهادگران جهادسازندگی در روستاهای محروم، خاطرات بسیاری دارند.

وی با بیان اینکه دشمنان بعثی با قصاوت با رزمندگان دوران دفاع مقدس برخورد می‌کردند، توضیح داد: آنان تمام توان خود را با اقدامات وحشیانه به‌کار می‌گرفتند تا رزمندگان را از خدمت‌رسانی و ایستادگی در برابر دشمنان پشیمان کنند.

حیدری با تأکید بر اینکه دشمنان نمی‌خواستند که در مناطق محروم خدمتی به مردم ارائه شود، بیان کرد: آنان فکر می‌کردند که خدمت موجب علاقه‌مند شدن مردم به نظام جمهوری اسلامی می‌شود، اما خباثت‌ها و رفتارهای خشن آن‌ها نتیجه نداد و رزمندگان با روحیه جهادی وارد میدان شدند.

استاندار با بیان اینکه صدام و متحدانش به بدترین شکل رسوا شدند، گفت: تمام کفر در برابر اسلام قد علم کرده بود، صدام طبق پیش‌بینی امام خمینی(ره) در مقابل حامیانش ایستاد، در برابر ایران ائتلاف بین‌المللی شکل گرفته بود و هیچ کشوری از ایران حمایت نمی‌کرد.

وی بیان کرد: احداث جاده و ساخت سنگر توسط رزمندگان در زیر آتش سنگین دشمن انجام می‌شد، رزمندگان برای شهادت و خدمت از یکدیگر سبقت می‌گرفتند، در برخی عملیات‌ها تمامی پل‌ها منهدم شدند، اما رزمندگان فنی و مهندسی اقدام به احداث سد خاکی بر رودخانه‌های خروشان کردند تا رزمندگان در محاصره قرار نگیرد.

حیدری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به راحتی به این‌جا نرسیده است، تأکید کرد: باید قدردان این ایثار و از خودگذشتگی باشیم، باید با تمسک به شهدا به‌کار خود برکت بدهیم، جهاد تمام نشده، بلکه عرصه خدمت تغییر پیدا کرده است، اکنون تهاجم دشمن از نظامی به تهاجم فرهنگی و اقتصادی تغییر پیدا کرد.

استاندار ادامه داد: دشمن اکنون با یک چهره بزک کرده برای تحریف دستاوردهای انقلاب اسلامی به میدان آمده است، می‌خواهد با دروغ‌پراکنی ایثار شهدا را به دست فراموشی بسپرد، باید با جهادتبیین به جنگ دشمن برویم، خدمات نظام جمهوری اسلامی باید بیان شود.

وی تأکید کرد: دشمن به‌دنبال سیاه‌نمایی است، دشمن در گذشته با توپ و تانک اجازه نمی‌داد که خدمات نظام دیده شود، امروز با رسانه این کار را انجام می‌دهد، اقتصاد کشور با مکانیزاسیون کشاورزی، افزایش بهره‌وری در تولید، توسعه صنعت و مدیریت آب باید مقاوم شود.

حیدری تصریح کرد: دو هزار میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال‌و‌بختیاری به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرد، همچنین تسهیلات خوبی برای توسعه در این بخش داریم، باید فرزندان خود را خودکفا تربیت کنیم.

64 شهید؛ سند افتخار جهاد کشاورزی استان

در ادامه عطاءالله ابراهیمی، رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال‌و‌بختیاری با اشاره به اینکه سازمان جهادکشاورزی استان ۶۴ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار کرد: برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا یادواره‌ای با حضور خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شد.

وی بیان کرد: جهادکشاورزی چهارمحال‌وبختیاری به وجود شهدای خود می‌بالد، شهدا رفتند تا شاهد امنیت و آرامش باشیم، وجود ۲۴۷ جانباز، ۲۳ آزاده، ۲۲۱ رزمنده با حضور بالای ۶ ماه و ۲۱۵ رزمنده با حضور زیر ۶ ماه در جبهه‌های جنگ سند افتخاری برای سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری است.

ابراهیمی گفت: شهدا قبل از دل باختن، سر باختند، از خانواده و جان خود گذشتند تا نظام باقی بماند، این نظام بسیار ارزشمند است، رزمندگان جهادکشاورزی در دوران مقدس اقدام به ساخت سنگر، پل، معبر، تکمیل و بازسازی محورها، ساخت بیمارستان، احداث باند هلی‌کوپتر، احداث مسجد و حسینیه کردند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تأکید بر اینکه در انتقال رشادت‌های رزمندگان کوتاهی نکنیم، گفت: رزمندگان علاوه بر کار رزمی، اقدامات فرهنگی نیز انجام می‌دادند، ویژگی شهدا باید بیان شود تا فراموش نکنیم چه رشادت‌هایی برای سربلندی کشور صورت گرفته است، عظمت شهدا قابل وصف نیست.

انتهای پیام
captcha