تعامل مستمر با فعالان قرآنی؛ رویکرد اتحادیه قرآنی چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4065431
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

تعامل مستمر با فعالان قرآنی؛ رویکرد اتحادیه قرآنی چهارمحال‌وبختیاری

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در نشست با رئیس اداره امور قرآنی و کارشناسان قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان به تشریح برنامه‌های اتحادیه پرداخت.

جلسه تعامل اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی و اتحادیه قرآنی چهارمحال و بختیاری

مرتضی رفیعی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به حضور خود در جلسه صبح امروز،30 خرداد کارشناسان قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها که با حضور رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی در محل این اداره برگزار شد به تشریح مطالب طرح شده در این جلسه با تأکید بر رویکرد اتحادیه مبنی بر تعامل با نهادهای قرآنی استان پرداخت.

وی افزود: اتحادیه قرآنی بنا را بر ارتباط مستمر با مجموعه‌های قرآنی استان گذاشته و در این راستا اقداماتی را در دست برنامه‌ریزی دارد که برگزاری جلسات بحث و تبادل نظر با مدیران مؤسسات و مراکز قرآنی و فعالان قرآنی شهرستان‌ها از جمله این برنامه‌هاست.

رفیعی با ذکر اینکه برگزاری همایش‌های فاخر قرآنی در شهرستان‌ها یکی از برنامه‌های ثابت در شهرستان‌ها خواهد بود، ادامه داد: تقدیر از مؤسسات قرآنی فعال و تأثیرگذار و تجلیل از فعالان و روحانیون قرآنی نیز دیگر برنامه‌ محوری است که اتحادیه برای آن برنامه‌ریزی می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: پیش‌بینی سفرهای یک‌روزه برای مدیران مؤسسات و مراکز قرآنی و فعالان قرآنی استان جهت بازدید از مؤسسات قرآنی موفق استان‌های همجوار و آشنایی با فضای کار و کسب آگاهی و الگوگیری یکی از ضرورت‌هایی است که اتحادیه پیگیری خواهد کرد. همچنین اتحادیه وظیفه خود می‌داند که توجه ویژه‌ای به ظرفیت روستاها و عشایر در حوزه فعالیت‌های قرآنی داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی در دستور کار اتحادیه قرار دارد، گفت: عملکرد اتحادیه به‌صورت ماهانه در گروه‌ها و شبکه‌های مجازی مرتبط با فعالیت‌های قرآنی به سمع و نظر جامعه قرآنی خواهد رسید.

وی با تصریح اینکه حدود یک‌ماه از انتخاب هیئت مدیره جدید اتحادیه می‌گذرد، بیان کرد: در طی این مدت، اعضای هیئت مدیره پیگیر اعتباراتی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها بوده و بنده نیز در تهران پیگیر موضوعات اتحادیه بودم، همچنین در این مدت موضوع ثبت اتحادیه پیگیری و انجام شد و جلسات و تبادل آراء با مسئولان نهادهای قرآنی از جمله اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی استان به انجام رسید.

رفیعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر مهم‌ترین مشکلات مؤسسات قرآنی استان، تصریح کرد: مشکل مکان فعالیت از معمول‌ترین مشکلات است که در این راستا رایزنی‌هایی با اداره اوقاف و امور خیریه برای استفاده از موقوفات قرآنی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بودجه و اعتبارات مصوب برای فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد و یکی از راهکارهای این مشکل، درآمدزایی مؤسسات است که حتی‌الامکان از وابستگی به اعتبارات در آیند و به‌صورت مستقل هزینه‌های خود را تامین کنند.

انتهای پیام
captcha