طمع سودجویان موجب شکست اهداف مثبت اقتصادی می‌شود
کد خبر: 4060011
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

طمع سودجویان موجب شکست اهداف مثبت اقتصادی می‌شود

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: متأسفانه در کنار بسیاری از افراد امین، مورد اعتماد و پاک‌دست که در عرصه اقتصادی فعالیت دارند، افراد سودجویی نیز وجود دارند و طمع‌کاری موجب می‌شود اهداف مثبت اقتصادی با شکست مواجه شود.

سیدابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد ششم خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد اظهار کرد: دشمنان و افرادی که رقیب قدرت جمهوری اسلامی ایران و درصدد آسیب زدن به این نظام مقدسند، منتظر بهانه و زخم هستند تا به وسیله آن برای ایران مشکل ایجاد کنند.

فاطمی با اشاره به اینکه مدیریت مسائل اقتصادی باید به نحو احسن انجام شود، افزود: در گذشته تمامی اهداف مثبتی که با شکست مواجه می‌شد به دلایلی همچون مدیریت ضعیف و ناکارآمد یا خیانت، طمع‌کاری و خرابکاری بود بنابراین امروزه یک مدیریت دقیق و قوی در تمامی جوانب لازم است برای مثال در موضوع کنترل قیمت‌ها، کنترل تولید و غیره باید مدیریت قوی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه در کنار بسیاری از افراد امین، مورد اعتماد و پاک‌دست که در عرصه اقتصادی فعالیت دارند افراد سودجو نیز وجود دارد و این طمع‌کاری موجب می‌شود اهداف مثبت اقتصادی با شکست مواجه شود، بنابراین وجود مدیریت قوی در حوزه اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

فاطمی تصریح کرد: افرادی که کار تولید را برعهده دارند باید سعی کنند در روزهای سختی رحم و شفقت را در مدنظر بگیرند و به فکر قشر ضعیف جامعه باشند و در قیمت‌گذاری کالاهای خود رضای خدا را درنظر بگیرند تا اجر و پاداش الهی شامل حال آن‌ها شود.

امام جمعه موقت شهرکرد اضافه کرد: امروزه یکی از موضوعاتی که کار زیادی بر آن می‌شود و برخی افراد که از نظر دینی تهیدست هستند تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند باستان‌گرایی است یعنی توجه به تاریخ قبل از اسلام در ایران و افرادی که کارگردان این موضوعات هستند در دل جامعه با ترفندهای مختلف تلاش می‌کنند افراد را از اسلام، دین، علما و اولیای اسلام دور کنند و افرادی که بنیه دینی ضعیفی دارند تحت تأثیر فریب‌های این افراد قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به وجود تبلیغات شدید درخصوص باستان‌گرایی، تصریح کرد: از مدیران جامعه و مسئولان دینی درخواست می‌شود به فکر امنیت دینی و اعتقادات جامعه باشند و با حضور علما در مناطق مورد نیاز برای خنثی کردن این توطئه تلاش شود و برنامه‌ریزی صورت بگیرد چراکه اعتقادات و باورهای دینی جامعه و نسل جوان به عنوان مادر مسائل امنیتی کشور و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران وابسته به آن است.

انتهای پیام
captcha