انتخابات اتحادیه قرآنی چهارمحال‌وبختیاری به دور دوم موکول شد
کد خبر: 4042046
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

انتخابات اتحادیه قرآنی چهارمحال‌وبختیاری به دور دوم موکول شد

مجمع انتخاباتی هیئت مدیره و هیئت بازرسی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت(ع) چهارمحال‌وبختیاری به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد مؤسسات حاضر، به دور دوم موکول شد.

انتخابات اتحادیه قرآنی چهارمحال‌وبختیاریبه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت(ع) چهارمحال‌وبختیاری و انتخابات هیئت مدیره اتحادیه و بازرسین این اتحادیه، ۲۰ اسفندماه در سالن غدیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد اما مجمع انتخاباتی هیئت مدیره و هیئت بازرسی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت استان به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد مؤسسات حاضر، به دور دوم موکول شد.

نخستین مجمع انتخاباتی اتحادیه قرآنی استان با حضور دو ناظر انتخابات از معاونت قرآن و عترت(ع) و اتحادیه قرآن کشور، ۲۳ مدیر مؤسسات قرآنی استان، اعضای هیئت مدیره و هیئت بازرسان اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان و رئیس گروه قرآن و عترت(ع) اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حضور داشتند، ضمن اینکه نماینده دارالقرآن به‌عنوان دیگر ناظر این انتخابات، در این مجمع غایب بود.

حیدرقلی صدقی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی استان در مجمع عمومی اتحادیه قرآنی استان با اشاره به اینکه از تمام ۶۲ مؤسسه قرآنی تحت نظارت ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه و شرکت در انتخابات تعیین هیئت مدیره و هیئت بازرسان دعوت شده است، اظهار کرد: از ۶۲ مؤسسه فعال استان، امروز ۲۳ مؤسسه حضور دارند. بر طبق آیین‌نامه در نخستین مجمع انتخاباتی حداقل به تعداد نصف به علاوه یک مؤسسه یعنی ۳۲ مؤسسه قرآنی استان باید حضور داشته باشند، لذا این مجمع رسمیت ندارد و به دور بعدی موکول می‌شود.

وی ادامه داد: طبق آیین‌نامه انتخابات اتحادیه، جلسه بعدی مجمع باید حداکثر دو هفته کاری بعد از جلسه نخست برگزار شود که با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز و نیز ماه مبارک رمضان، رایزنی‌های لازم برای تعیین تاریخ دقیق مجمع بعدی با تهران انجام خواهد شد و پس از تعیین نهایی تاریخ، به اطلاع عموم می‌رسد.

صدقی با بیان اینکه شرایط نامساعد جوی، شرایط نامطلوب کرونایی مرکز استان و یا برگزاری انتخابات در روز تعطیل و قرار داشتن در روزهای پایانی سال دلایل احتمالی عدم حضور مدیران مؤسسات هستند، تأکید کرد: در جلسه بعدی مجمع، حضور حداقل ۳۰ درصد از مؤسسات صاحب رأی کفایت می‌کند و فهرست کاندیداها نیز بر طبق قانون، تغییری نمی‌کند.

مرضیه خسروی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان در این گردهمایی با اشاره به فعالیت هیئت مدیره اتحادیه فعلی از سال ۹۶ تا کنون و در تشریح فعالیت‌های این اتحادیه، اظهار کرد: در این مدت جلسات و برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شد که برگزاری جشنواره قرآنی منهاج یکی از این فعالیت‌ها بود.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ که انتخابات هیئت مدیره و بازرسی استان‌ها می‌بایست به انجام برسد، به دلیل تشدید شیوع کرونا این امر به تعویق افتاد و امروز شاهد برگزاری مجمع عمومی اتحادیه جهت برگزاری انتخابات هستیم.

خسروی در خصوص اهم فعالیت‌های اتحادیه قرآنی استان در طی این مدت، گفت: اعطای اعتبارات بلاعوض به مؤسسات قرآنی استان به مبلغ ۴۴ میلیون تومان، اهدای چادر مشکی و بسته‌های لوازم‌التحریر، تشکیل دوره‌های سواد رسانه ویژه مربیان قرآنی، برپایی محافل قرآن به یاد شهدای سلامت و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، برگزاری دوره تربیت معلم حفظ، برگزاری جشنواره یاسین با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تفاهم‌نامه با اتحادیه کشوری در راستای آموزش سواد رسانه و نرم‌افزاری در جهت ارتقای آموزش مجازی قرآن در مؤسسات از جمله این فعالیت‌ها هستند.

وی در خصوص مشکل مکان استقرار دفتر اتحادیه قرآنی استان، بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه با اداره کل اوقاف و امور خیریه مقرر شده است که یکی از موقوفه‌های قرآنی استان در اختیار اتحادیه قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان تصریح کرد: یک صندوق اعطای وام به مراکز قرآنی تشکیل شده است که تا کنون افرادی به بانک‌ها معرفی شده و به میزان ۹۰ میلیون تومان اعطا شده است.

اسامی نامزدهای انتخابات هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت(ع) چهارمحال و بختیاری:

روح‌الله امیریان
منصوره ایمانی
عنایت‌‌‌الله جلیل طهماسبی
حجت‌الاسلام سیدمسعود حسینی
مرتضی رفیعی
حیدرقلی صدقی
خدیجه شاهوردی
فرشته امیری
مرضیه خسروی
فاطمه سیفی‌پور
رویا قائدی

اسامی نامزدهای انتخابات هیئت بازرسی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی

خدابخش مردانی

مینا علیمردانی

زینب محمودی

زهره میری

انتهای پیام
captcha